Grupa docelowa: uczniowie klas IV-VII Zespołu Szkolno- Przedszkolnego

w Sierakowie Śląskim

Opiekun grupy teatralnej: Jolanta Kaczmarzyk

 

 

     Udział w zajęciach szkolnego teatru umożliwia emocjonalny rozwój młodego człowieka. Pozwala poznawać siebie, pomaga wyrabiać umiejętność wywoływania emocji i radzenia sobie z nimi. Pozwala odkryć inny świat, znaleźć motywację do życia, rozwija wiarę we własne możliwości.

Zajęcia odbywają się w poniedziałki o godzinie 14.20( w miarę potrzeb częściej).

    

I. CEL GŁÓWNY

 

     Głównym celem programu jest wspomaganie rozwoju młodego człowieka, dokonywanie w nim pozytywnych zmian, uwrażliwianie go na potrzeby otaczającego świata oraz przygotowanie go do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa.

 

II. CELE SZCZEGÓŁOWE

·         rozwijanie wrażliwości emocjonalnej,

 

·         poznanie i rozwijanie własnych możliwości,

 

·         rozwijanie koncentracji i wyobraźni,

 

·         odwołanie się do indywidualności przy jednoczesnym poszanowaniu odrębności innych,

 

·         wdrażanie do samodzielności,

 

·         pobudzanie do aktywności twórczej,

 

·         rozwijanie odpowiedzialności za własne działanie,

 

·         współdziałanie w grupie,

 

·         doskonalenie mimiki, ekspresji i plastyki ciała,

 

·         poznanie podstawowych zagadnień związanych z teatrem,

 

·         poznanie specyfiki pracy aktora,

 

·         poznanie procesu twórczego nad spektaklem,

 

·         kultywowanie tradycji regionalnych,

 

·         kształtowanie zamiłowanie do literatury,

 

·         kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań wobec napotykanych trudności,

 

·         rozwijanie aktywnego udziału w życiu kulturalnym społeczeństwa.

 

 

III. METODY REALIZACJI

 

     Metody aktywne uczą krytycznego myślenia, podejmowania decyzji, rozwiązywania pro-blemów, ale uczą również komunikowania się i współdziałania. Skuteczność tych metod, zależy w dużej mierze od zaangażowania emocjonalnego dzieci, ich zainteresowań i motywacji.

     W pracy z dziećmi w szczególności zostaną wykorzystane:

 

 

·         metody wspomagające odczuwanie zmysłowe i koncentrację,

 

·         burza mózgów,

 

·         obserwacja,

 

·         pogadanka,

 

·         praca z tekstem,

 

·         inscenizacja,

 

·         drama ,

 

·         techniki wyobrażeniowe

 

·         taniec.

 

IV. FORMY REALIZACJI

·         wyjście do teatru,

 

·         przygotowywanie inscenizacji i prezentacja przed publicznością szkolną i lokalną,

 

·         udział w konkursach recytatorskich, przeglądach i festiwalach teatralnych,

 

V. TREŚCI KSZTAŁCENIA

·         integracja grupy teatralnej poprze zabawy własnym ciałem, mimiką, gestem, ruchem, głosem,

 

·         ekspresja emocji w życiu i w teatrze,

 

·         muzyka i plastyka w teatrze,

 

·         podstawowe elementy procesu teatralnego: przestrzeń, aktorzy, widzowie, akcja i czas,

 

·         analiza tekstu, adaptacja, projekt scenariusza,

 

·         obsada aktorska,

 

·         próby analityczne, sytuacyjne, techniczne,

 

·         premiera.

 

VI. TEMATYKA ZAJĘĆ

1.    Zabawy i gry integracyjne w grupie teatralnej.

 

2.    Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe.

 

3.    Ćwiczenia rozwijające wrażliwość słuchową.

 

4.    Wyrażanie emocji, uczuć gestem, mimiką, ruchem.

 

5.    Ćwiczenia emisyjne i praca nad dykcją.

 

6.    Ćwiczenia pamięci.

 

7.    Praca nad koncentracją.

 

8.    Scenki sytuacyjne, improwizowane.

 

9.    Gry rozbudzające wyobraźnię.

 

10.  Tworzenie prostych scenek dramowych.

 

11.  Praca reżysera i aktorów.

 

12.  Wybór utworów literackich i scenariuszy do spektakli.

 

13.  Praca nad spektaklem.

 

14.  Projektowanie i wykonywanie scenografii i rekwizytów.

 

15.  Dobór muzyki oraz nauka pląsów i prostych układów tanecznych.

 

16.  Występ.

 

VII. STANDARDY OSIĄGNIĘĆ

 

     Uczestnik koła teatralnego:

a)    potrafi współdziałać w grupie,

 

b)    posiada i wykazuje się wrażliwością emocjonalną,

 

c)    rozumienie odrębność innych i potrafi ją uszanować,

 

d)    działa w sposób samodzielny i twórczy,

 

e)    jest odpowiedzialny za własne działania,

 

f)     wykazuje się znajomością podstawowych pojęć związanych z teatrem,

 

g)    umiejętnie radzi sobie w sytuacjach trudnych,

 

h)    dba o estetyczne wykonywanie scenografii,

 

i)      dykcyjnie poprawnie wypowiada kwestie związane z odgrywaną przez siebie rolą,

 

j)     wykazuje się kulturą w odbiorze sztuki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania teatr

 

Grupa docelowa: uczniowie klas IV-VII Zespołu Szkolno- Przedszkolnego

w Sierakowie Śląskim

Opiekun grupy teatralnej: Jolanta Kaczmarzyk

 

 

     Udział w zajęciach szkolnego teatru umożliwia emocjonalny rozwój młodego człowieka. Pozwala poznawać siebie, pomaga wyrabiać umiejętność wywoływania emocji i radzenia sobie z nimi. Pozwala odkryć inny świat, znaleźć motywację do życia, rozwija wiarę we własne możliwości.

Zajęcia odbywają się w poniedziałki o godzinie 14.20( w miarę potrzeb częściej).

    

I. CEL GŁÓWNY

 

     Głównym celem programu jest wspomaganie rozwoju młodego człowieka, dokonywanie w nim pozytywnych zmian, uwrażliwianie go na potrzeby otaczającego świata oraz przygotowanie go do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa.

 

II. CELE SZCZEGÓŁOWE

·         rozwijanie wrażliwości emocjonalnej,

 

·         poznanie i rozwijanie własnych możliwości,

 

·         rozwijanie koncentracji i wyobraźni,

 

·         odwołanie się do indywidualności przy jednoczesnym poszanowaniu odrębności innych,

 

·         wdrażanie do samodzielności,

 

·         pobudzanie do aktywności twórczej,

 

·         rozwijanie odpowiedzialności za własne działanie,

 

·         współdziałanie w grupie,

 

·         doskonalenie mimiki, ekspresji i plastyki ciała,

 

·         poznanie podstawowych zagadnień związanych z teatrem,

 

·         poznanie specyfiki pracy aktora,

 

·         poznanie procesu twórczego nad spektaklem,

 

·         kultywowanie tradycji regionalnych,

 

·         kształtowanie zamiłowanie do literatury,

 

·         kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań wobec napotykanych trudności,

 

·         rozwijanie aktywnego udziału w życiu kulturalnym społeczeństwa.

 

 

III. METODY REALIZACJI

 

     Metody aktywne uczą krytycznego myślenia, podejmowania decyzji, rozwiązywania pro-blemów, ale uczą również komunikowania się i współdziałania. Skuteczność tych metod, zależy w dużej mierze od zaangażowania emocjonalnego dzieci, ich zainteresowań i motywacji.

     W pracy z dziećmi w szczególności zostaną wykorzystane:

 

 

·         metody wspomagające odczuwanie zmysłowe i koncentrację,

 

·         burza mózgów,

 

·         obserwacja,

 

·         pogadanka,

 

·         praca z tekstem,

 

·         inscenizacja,

 

·         drama ,

 

·         techniki wyobrażeniowe

 

·         taniec.

 

IV. FORMY REALIZACJI

·         wyjście do teatru,

 

·         przygotowywanie inscenizacji i prezentacja przed publicznością szkolną i lokalną,

 

·         udział w konkursach recytatorskich, przeglądach i festiwalach teatralnych,

 

V. TREŚCI KSZTAŁCENIA

·         integracja grupy teatralnej poprze zabawy własnym ciałem, mimiką, gestem, ruchem, głosem,

 

·         ekspresja emocji w życiu i w teatrze,

 

·         muzyka i plastyka w teatrze,

 

·         podstawowe elementy procesu teatralnego: przestrzeń, aktorzy, widzowie, akcja i czas,

 

·         analiza tekstu, adaptacja, projekt scenariusza,

 

·         obsada aktorska,

 

·         próby analityczne, sytuacyjne, techniczne,

 

·         premiera.

 

VI. TEMATYKA ZAJĘĆ

1.    Zabawy i gry integracyjne w grupie teatralnej.

 

2.    Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe.

 

3.    Ćwiczenia rozwijające wrażliwość słuchową.

 

4.    Wyrażanie emocji, uczuć gestem, mimiką, ruchem.

 

5.    Ćwiczenia emisyjne i praca nad dykcją.

 

6.    Ćwiczenia pamięci.

 

7.    Praca nad koncentracją.

 

8.    Scenki sytuacyjne, improwizowane.

 

9.    Gry rozbudzające wyobraźnię.

 

10.  Tworzenie prostych scenek dramowych.

 

11.  Praca reżysera i aktorów.

 

12.  Wybór utworów literackich i scenariuszy do spektakli.

 

13.  Praca nad spektaklem.

 

14.  Projektowanie i wykonywanie scenografii i rekwizytów.

 

15.  Dobór muzyki oraz nauka pląsów i prostych układów tanecznych.

 

16.  Występ.

 

VII. STANDARDY OSIĄGNIĘĆ

 

     Uczestnik koła teatralnego:

a)    potrafi współdziałać w grupie,

 

b)    posiada i wykazuje się wrażliwością emocjonalną,

 

c)    rozumienie odrębność innych i potrafi ją uszanować,

 

d)    działa w sposób samodzielny i twórczy,

 

e)    jest odpowiedzialny za własne działania,

 

f)     wykazuje się znajomością podstawowych pojęć związanych z teatrem,

 

g)    umiejętnie radzi sobie w sytuacjach trudnych,

 

h)    dba o estetyczne wykonywanie scenografii,

 

i)      dykcyjnie poprawnie wypowiada kwestie związane z odgrywaną przez siebie rolą,

 

j)     wykazuje się kulturą w odbiorze sztuki.