Witam serdecznie w piękny kwietniowy dzień, uczniów z klasy 3, którzy uczęszczają na zajęcia dydaktyczno wyrównawcze raz w tygodniu ;) Zakładka jest stworzona po to, aby wam przypominać o pojawiających się kartach pracy, czy zadaniach, na których realizację macie czas przez cały tydzień.

Prowadząca Anita Morawiec - Lesik



 26.05.2020 (wtorek)


Witajcie kochani! Dzisiaj obchodzimy bardzo ważne świeto : "Dzoeń Matki". Zachęcam Was do stworzenia dyplomu dla mamy, samodzielnego ozdobienia oraz napisania życzeń ;) Liczę na Waszą kreatywność ;)Poniżej znajdziecie wzory gotowych dyplomów do druku ;) Powodzenia ;)

dyplom_dla_mamy_1png [200x282]  dyplom_dla_mamy_7jpg [200x282] 

Zachęcam Was do rozwiązania quizu. Jestem ciekawa, czy każdy z Was dobrze zna swoją mamę ;)


czy_znasz_swoja_mamejpg [340x480]  czy_znasz_swoja_mame_1jpg [340x480]


Zachęcam do wykonania pracochłonnej mandali "Serce dla mamy".


dzien_mamy_7jpg [250x185]



13.05.2020 (wtorek)

Witajcie kochani, poniżej znajdziecie propozycję zajęć, tym razem to gra planszowa, dzięki której poćwiczycie fizycznie, ale także umysłowo, układając historie i przenosząc się w świat fantazji ;) Powodzenia ;)











29.04.2020 (środa)


Witam serdecznie, poniżej znajdziecie propozycje zajęc do wykonania w tym tygodniu ;) 


 

Ćwiczenie 1

 

Przeczytaj uważnie tekst.

 

 

 

Dzieci z klasy trzeciej mówiły na lekcjach o swoich wakacyjnych planach. Krzyś i Ania siódmego lipca wyjeżdżają na kolonie nad morze, do Kołobrzegu. Będą tam oglądać latarnie morskie, różne statki. Będą również spacerować i opalać się na plaży oraz kąpać w Morzu Bałtyckim. Spędzą tam trzy tygodnie. Przemek wybiera się w Tatry, do Zakopanego, gdzie planuje dużo czasu poświęcić górskim wspinaczkom. Jest on bardzo odważny, bo na pierwszą górską wyprawę wybrał się z tatą już w wieku pięciu lat. Nie bał się nawet jechać wyciągiem krzesełkowym. Natalia z kolei odwiedzi swoją ciocię w Warszawie, która zaplanowała już dla niej szereg atrakcji, np. zwiedzanie zamku królewskiego, Łazienek, Pałacu Kultury i Nauki. Kilkoro dzieci wyjedzie na wieś, gdzie zawsze można miło spędzić czas, szczególnie, gdy w pobliżu jest jakiś staw lub rzeka, w których się można kąpać. Pozostałe dzieci spędzą wakacje w swojej miejscowości. Będą chodzić do lasu na grzyby, kąpać się w basenie, a gdy pogoda nie będzie sprzyjać zabawom na powietrzu, przeczytają jakąś książkę lub obejrzą ciekawy program w telewizji. Wszyscy po wakacjach z pewnością wrócą do szkoły zadowoleni, wypoczęci i zdrowi.

 

 

 

Na podstawie tekstu odpowiedz na pytania poniżej.

 

Co będą robić dzieci, które nie wyjadą na wakacje?

Kto odwiedzi ciocię w Warszawie?

Kiedy Ania i Krzyś wyjadą na kolonie nad morze?

 

Na podstawie tekstu dokończ pytania poniżej.

 

Gdzie ….........................................................................................................................?

 

Co …..............................................................................................................................?

 

Kto …............................................................................................................................?

 

Ćwiczenie 2

 

Wyszukaj w tekście i napisz po dwa wyrazy z:

 

ó” wymiennym

 

z „rz” po spółgłoskach

 

ż” wymiennym

 

ó” niewymiennym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie 3

 

Odszukaj w tekście po 4 przykłady podanych części mowy i wpisz je do tabeli.

 

czasownik

 

rzeczownik

 

przymiotnik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie 4

 

Odszukaj w tekście po 4 przykłady rzeczowników każdego rodzaju i wpisz je do tabeli.

 

rodzaj żeński

 

rodzaj męski

 

rodzaj nijaki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


22.04.2020 (środa)

Witajcie moi Drodzy ;)

W tym tygodniu zachęcam do wykonania trzech kart pracy, dzięki którym rozwiniecie swoje zdolności, koncentrację oraz poćwiczycie tak dla Was kłopotliwe układanie wyrazów w kolejności alfabetycznej ;) Powodzenia ;)





02.04.2020 (czwartek)


Dzięki przesłanej pierwszej Karcie pracy poćwiczycie takie rzeczy jak:

- uważne czytanie tekstu,

- odpowiadanie pełnym, całym zdaniem, pisownia

- uzupełnianie wiadomości na podstawie przeczytanego tekstu,

- utrwalanie pisowni godzin.

- wyłanianie z tekstu rzeczowników, czasowników oraz przymiotników.


 

 

 

Karta Nr 1

 

 

 

 

 

Przeczytaj uważnie tekst.

 

 

 

 

 

Wycieczka do Warszawy

 

Jestem uczniem III klasy. Mieszkam i chodzę do szkoły w Częstochowie. 24 marca 2004 roku, razem z moją klasą, wybrałem się na wycieczkę do Warszawy. Obudziłem się w doskonałym humorze, o godzinie 7.00. Było bardzo pogodnie. Słońce pięknie świeciło. O 7.45 wszystkie dzieci zebrały się pod szkołą. Punktualnie o 8.00 pożegnaliśmy się z rodzicami i wyruszyliśmy z Częstochowy do Warszawy. Po drodze mijaliśmy wiele miast. Między innymi: Piotrków Trybunalski, Łódź, Łowicz, Sochaczew. Do Warszawy dojechaliśmy w samo południe. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od Starego Miasta. Największe wrażenie zrobiły na nas wnętrza Zamku Królewskiego. O godzinie 14.00 zjedliśmy obiad w restauracji Bazyliszek. Po smacznym posiłku wybraliśmy się na spacer do Łazienek. Mogliśmy tu zobaczyć Pomnik Fryderyka Chopina, pod którym, w lecie, odbywają się koncerty fortepianowe. Pływaliśmy gondolą, karmiliśmy wiewiórki, podziwialiśmy piękne pawie. Następnie pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki. Swoją siedzibę ma tu wiele instytucji. Znajdują się tu trzy teatry (Teatr Studio, Teatr Dramatyczny i Teatr Lalka), kino, basen. Windą wjechaliśmy na 30. piętro skąd mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy. W kinie obejrzeliśmy film „Czarnoksiężnik”. Seans rozpoczął się o godzinie 16.00, a zakończył się o 17.30. O godzinie 18.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Częstochowy. Do naszego miasta dojechaliśmy po czterech godzinach.

 

Wszyscy byli bardzo zadowoleni i mimo zmęczenia, w doskonałych humorach. Będziemy długo wspominać wycieczkę do stolicy.


 

Ćwiczenie1.

 

Odpowiedz na pytania na podstawie tekstu. - ważne jest to, abyście wydrukowali lub pisali odpowiedzi na osobnej kartce. A może ktoś z was postanowi założyć osobny cienki zeszyt do zajęć? - poprzez pisanie skupiacie się również na pisowni danych wyrazów, przez co utrwalacie ;)

 

 

 

1. Jakie miasta mijały dzieci w drodze do Warszawy?

 

 

 

2. O której godzinie dzieci dotarły do stolicy?

 

 

 

3. Jakie miejsca zwiedziły dzieci w Warszawie?

 

 

 

4. Co znajduje się w Pałacu Kultury i Nauki?

 

 

 

 

 

 

 

Na podstawie tekstu uzupełnij plan wycieczki.

 

8.00 – wyjazd z Częstochowy

 

.... - przyjazd do Warszawy

 

 

 

14.00 – …........................................................................................................................ …...... - początek filmu „Czarnoksiężnik”

 

 

 

18.00 - ….........................................................................................................

 

......– powrót do Częstochowy

 

 

 

 

 

Uzupełnij tabelkę minimum trzema odpowiednimi wyrazami znalezionymi w tekście.

 

 

 

Rzeczownik

Czasownik

Przymiotnik