Kontakt : geografiawnaszejszkole@gmail.com 

19.06.2020

Las, łąka i pole

To trzy różne środowiska, które możesz zobaczyć blisko twojego miejsca zamieszkania.

Podczas wycieczki do lasu, na pobliską łąkę i pole możesz zaobserwować

  1. Warstwy lasu – ściółkę , runo leśne, podszyt, korony drzew
  2. Rośliny występujące w każdej warstwie – podręcznik, str 181,  184
  3. Zwierzęta mieszkające w lesie – podręcznik str 183
  4. Gatunki drzew iglastych i liściastych str 188 – 191
  5. Gatunki roślin łąkowych – 184 – 195
  6. Rośliny uprawne rosnące w najbliższej okolicy – 199 – 200

Zadania na dzisiaj

 - przejrzyj ilustracje w podręczniku na wskazanych stronach

 - zabierz podręcznik i wybierz się  na krótki spacer wokół swojego domu – postaraj się rozpoznać drzewa, któm re tam rosną, może znajdziesz znane rośliny łąkowe lub polne.

A może w wakacje pobawisz się w zakładanie zielnika? W tym celu należy zebrać fragmenty roślin np. liście lub całe rośliny, oczyścić je i osuszyć przyciśnięte pomiędzy kawałkami papieru. Następnie nakleić je na kartki lub do zeszytu i opisać.

Tu dokładny opis   http://www.bezogrodek.com/2015/10/poradnik-jak-zrobic-zielnik.html#

Innym pomysłem jest stworzenie swojej własnej książki z dokładnymi rysunkami poznanych roślin

https://www.grafiteria.pl/system/products/2347/original/g-2661.jpg?1476398579                  

To nasza ostatnia lekcja, przed Wami wakacje, odpocznijcie po  tym ciężkim okresie i bawcie się dobrze

 

 


12.06.2020
 
1.      Temat Życie w jeziorze

Zadania na dzisiaj

Obejrzyj krótki film przedstawiający życie w jeziorze

http://static.scholaris.pl/resource_imp/107/107249/PLIKI_2/ASD014002_360p.webm

Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str  171

Wypisz do zeszytu nazwy trzech stref życia w jeziorze, wpisz jakie organizmy w nich występują.

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń – 1 ze str 105 i 3 ze str 106

 

2. Temat: Warunki życia na lądzie.

1.Przeczytaj tekst, zapoznaj się z ilustracjami, podręcznik strona 177 – 180 wykonaj zadanie w zeszycie ćwiczeń str.108 - 109 ( zadanie 1-3,5).

2. Dla chętnych zadanie 4 str.109 w zeszycie ćwiczeń.

3. Przeczytaj i zapamiętaj To najważniejsze ( podręcznik str.180).

4. Notatka do zeszytu:

   1. Cechy środowiska lądowego:

 ograniczony dostęp do wody – zwróć uwagę duże zmiany temperatury,

silne oddziaływanie wiatru,

duża ilość światła,

dużą ilość tlenu..

Czy potrafisz odpowiedzieć na pytania:

 jak rośliny  i zwierzęta przystosowują się do braku wody?

Jak zwierzęta chronią się przed niską temperaturą?

Dlaczego liście wielu roślin zmieniają swoje ułożenie?

W jaki sposób wiatr może szkodzić roślinom i zwierzętom?

 




 05.06.2020
 

Ważne – proszę o uzupełnienie dzisiaj zaległych zadań, w tym kartkówki z poprzedniego tygodnia, zbliża się czas wystawiania ocen końcowych.

Temat: Warunki życia w wodzie

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku na str.
  2. Zrób notatkę w zeszycie uzupełniając poniższe wiadomości

Woda stawia duży opór, dlatego zwierzęta wodne przystosowały się do od wodą

 - kształt ciała ……………………………………………………………………..

 - pokrycie ciała   ………………………………………………………………….

 - oddychanie ……………………………………………………………………….

Rośliny wodne równie również przystosowały do życia w wodzie – są wiotkie, mają podłużne listki , ……………………………………….. i ……………………

  1. Odpowiedz na  pytanie – jaka jest temperatura na  dnie zbiorników wodnych i jaki to ma wpływ na żyjące w niej zwierzęta
  2. . Obejrzyj krótki film

https://www.youtube.com/watch?v=2uRj_EKNs6I

  1. Uzupełnij zadanie 1 str 101 i 3 str 102 w zeszycie ćwiczeń

Temat: Z biegiem rzeki

Przeczytaj tekst w podręczniku na str 166.

Odpowiedz  na pytania

  1. Na jakie odcinki dzieli się rzeka
  2. Czym charakteryzuje się górny bieg rzeki i jakie ryby tam występują
  3. Czym charakteryzuje się środkowy bieg rzeki i jakie ryby tam występują
  4. Czym charakteryzuje się dolny bieg rzeki i jakie ryby tam występują

Wykonaj ćwiczenie 1 str 103 w zeszycie ćwiczeń

Dla chętnych – zapoznaj się treścią na stronie https://epodreczniki.pl/a/z-biegiem-rzeki/Da0CgtEy1   - utrwalisz i poszerzysz wiadomości, na dole strony znajdują się również ćwiczenia interaktywne

 

 
 
 
 
 29.05.2020

Dzień dobry
1. Temat : Obszary i obiekty chronione
omówienie tego tematu w linku

2. Temat : Utrwalenie wiadomości z działu Poznajemy krajobrazy najbliższej okolicy
zadania:
 - przypomnij sobie wiadomości z ostatnich lekcji 
  • rodzaje krajobrazu
  • rodzaje skał
  • formy terenu
  • wody słone i wody slodkie
 - wykonaj zadanie znajdujące się w linku, masz czas do przyszlego piątku.
    rozpoczynając podpisz się imieniem i nazwiskiem

    
22.05.2020
Dzień dobry :)
1.Temat: Wody słodkie i wody słone
   Zadania i omówienie tematu w linku

2. Temat: Krajobraz wczoraj i dziś
  • Zapisz do zeszytu temat lekcji
  • przeczytaj tekst na stronie 153 i odpowiedz na pytanie  - skąd się wzięły nazwy miejscowości  - zapisz odpowiedź do zeszytu
  • zabaw się w dziennikarza i przeprowadź wywiad - zadanie 3 str 95 w zeszycie ćwiczeń
 z tego tematu nie trzeba nic wysyłać

      


15.05.2020
Jak i z czego zbudowana jest powierzchnia Ziemi
czyli
1.Temat: Ukształtowanie terenu
2. Temat: Czy wszystkie skłay są twarde

Dzisiaj aż dwa tematy połączone razem, ale na pociechę  - nic nie trzeba przesyłać.
Proszę tylko dzieci, które mają jeszcze zaległe zadania z poprzedniego tygodnia o przeslanie ich w dzisiejszym dniu.


08.05.2020
Dzień dobry, pewnie wszyscy zauważyli, że od tego tygodnia mamy dwie lekcje, czyli dzisiaj dwa tematy.
1. Temat : Powtórzenie wiadomości - odkrywamy tajemnice zdrowia.
     W ramach powtórzenia wiadomości proszę, by WSZYSCY wykonali ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń, a następnie nadesłali je do oceny do przyszłego piątku.
 Ćwiczenie: 1 i 2 strona 83
                    5 i 6 strona 85

2. Temat: Co to jest krajobraz
     Omówienie tego tematu i polecenia w linku poniżej






30.04.2020

Temat: Uzależnienia są groźne
 
Cieszę się, że tak dobrze Wam poszła kartkówka na poprzedniej lekcji, niestety nie wszyscy do niej przystąpili. Proszę te osoby, by nadrobiły to w dniu dzisiejszym.
Dzisiejszy temat i zadania dostęne po wejśćiu w link


23.04.2020
 
Temat:Utrwalenie wiadomości - zdrowie

Tydzień temu niestety nie zapisało mi się tutaj Wasze zadanie, ominęła Was karta pracy, co zauważyłam dopiero wczoraj wieczorem.
 
Zadania na dzisiaj:
1. Siadamy sobie z podręcznikiem w ręce i powtarzamy dwa ostatnie tematy - Choroby, którymi można się zakazić i Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach
2. Gdy już czujemy, że przypomnieliśmy sobie wszystko, przystępujemy do wykonania zadania z linku poniżej :
 - prosimy kogoś doroslego o wejście w link i powiększenie obrazu na caly ekran                           ( bedzie Wam wygodniej)
 - klikamy ROZPOCZNIJ ZADANIE
 - wpisujemy w wyznaczone miejsce swoje imię i pierwszą literę nazwiska
 - rozwiązujemy zadanie SAMODZIELNIE I UWAŻNIE - zapisują się tylko wyniki  po pierwszym      rozwiązaniu pomimo tego, że można robić ćwiczenie kilka razy
 - idziemy odpoczywać, a w tym czasie ja oceniam zadanie, bo widzę wyniki :)
 link do zadania  -   https://wordwall.net/play/1671/074/113
 
 
Drodzy Rodzice  - jeśli macie jakieś uwagi do takiej formy robienia ćwiczeń                                                              sprawdzających, to prosze o uwagi na maila
    Pozdrawiam wszystkich


 

02.04.2020

Temat : Jak radzić sobie w niebezpiecznych sytuacjach

Dziękuję wszystkim, którzy przysłali zadanie z poprzedniego tygodnia, większość prac, była wykonana bardzo dobrze i starannie. Oceny wystawiłam wczoraj. Po dzisiejszych zajęciach, również proszę aby przesłać zadanie na podany adres ( ta praca nie będzie na ocenę, ale chciałabym widzieć jak sobie radzicie)

Zadanie dostępne po wejciu w link

https://geoszkola.blogspot.com/2020/04/jak-sobie-radzic-ow-niebezpiecznych.html

 

 

26.03.2020

Temat : Utrwalenie wiadomości - choroby zakaźne

Zadanie, które wykonacie w dniu dzisiejszym będzie sprawdzało, czy wszyscy uważnie przeczytali temat o chorobach zakaźnych i pasożytniczych.

Ułóż w zeszycie wyjaśnienia nastęujących słów

Borelioza

Owsiki

Grypa

Angina

Tężec

Salmonelloza

Wścieklizna

 Bardzo wszystkich przepraszam, w adresie mailowym podanym wcześniej zrobiłam błąd, poprawna nazwa to :

geografiawnaszejszkole@gmail.com

 

24.03

Temat : Poznajemy choroby zakaźne i pasożytnicze cz II

Nauczyliście się już jak można zapobiegać chorobom przenoszonym drogą oddechową, teraz czas na inne choroby, którymi możemy się zarazić.

Polecenie:

  • Przeczytaj pozostałą część tematu str 119
  •  Zwróć szczególną uwagę na :   zatrucia pokarmowe, pasożyty przewodu pokarmowego i sposoby ich unikania  choroby wywoływane przez drobnoustroje wnikające do organizmu przez uszkodzoną skórę i zapobieganie im
  • Zadanie – napisz instrukcję dla własnej rodziny jak zapobiegać chorobom zakaźnym, możesz zamieścić również rysunki  Uwaga – to zadanie będzie na ocenę – możesz przesłać zdjęcie na adres  lub zachować zadanie w zeszycie do czasu, aż przyjdziemy do szkoły 

 

19.03.2020

  1. Nauczyć się na zapowiedziany sprawdzian
  2. Dzieci, które nie ukończyły na lekcji karty pracy pt Zdrowy styl życia proszone są o dokończenie pracy i wklejenie jej do zeszytu
  3. Wszyscy przeczytają zagadnienie CHOROBY PRZENOSZONE DROGĄ ODDECHOWĄ strona 120 w podręczniku i nauczą się jak można zapobiegać takim chorobom