19.06.2020
Las, łąka i pole
To trzy różne środowiska, które możesz zobaczyć blisko twojego miejsca zamieszkania.
Podczas wycieczki do lasu, na pobliską łąkę i pole możesz zaobserwować
- Warstwy lasu – ściółkę , runo leśne, podszyt, korony drzew
- Rośliny występujące w każdej warstwie – podręcznik, str 181, 184
- Zwierzęta mieszkające w lesie – podręcznik str 183
- Gatunki drzew iglastych i liściastych str 188 – 191
- Gatunki roślin łąkowych – 184 – 195
- Rośliny uprawne rosnące w najbliższej okolicy – 199 – 200
Zadania na dzisiaj
- przejrzyj ilustracje w podręczniku na wskazanych stronach
- zabierz podręcznik i wybierz się na krótki spacer wokół swojego domu – postaraj się rozpoznać drzewa, któm re tam rosną, może znajdziesz znane rośliny łąkowe lub polne.
A może w wakacje pobawisz się w zakładanie zielnika? W tym celu należy zebrać fragmenty roślin np. liście lub całe rośliny, oczyścić je i osuszyć przyciśnięte pomiędzy kawałkami papieru. Następnie nakleić je na kartki lub do zeszytu i opisać.
Tu dokładny opis http://www.bezogrodek.com/2015/10/poradnik-jak-zrobic-zielnik.html#
Innym pomysłem jest stworzenie swojej własnej książki z dokładnymi rysunkami poznanych roślin
https://www.grafiteria.pl/system/products/2347/original/g-2661.jpg?1476398579
To nasza ostatnia lekcja, przed Wami wakacje, odpocznijcie po tym ciężkim okresie i bawcie się dobrze
Zadania na dzisiaj
Obejrzyj krótki film przedstawiający życie w jeziorze
http://static.scholaris.pl/resource_imp/107/107249/PLIKI_2/ASD014002_360p.webm
Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str 171
Wypisz do zeszytu nazwy trzech stref życia w jeziorze, wpisz jakie organizmy w nich występują.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń – 1 ze str 105 i 3 ze str 106
2. Temat: Warunki życia na lądzie.
1.Przeczytaj tekst, zapoznaj się z ilustracjami, podręcznik strona 177 – 180 wykonaj zadanie w zeszycie ćwiczeń str.108 - 109 ( zadanie 1-3,5).
2. Dla chętnych zadanie 4 str.109 w zeszycie ćwiczeń.
3. Przeczytaj i zapamiętaj To najważniejsze ( podręcznik str.180).
4. Notatka do zeszytu:
1. Cechy środowiska lądowego:
ograniczony dostęp do wody – zwróć uwagę duże zmiany temperatury,
silne oddziaływanie wiatru,
duża ilość światła,
dużą ilość tlenu..
Czy potrafisz odpowiedzieć na pytania:
jak rośliny i zwierzęta przystosowują się do braku wody?
Jak zwierzęta chronią się przed niską temperaturą?
Dlaczego liście wielu roślin zmieniają swoje ułożenie?
W jaki sposób wiatr może szkodzić roślinom i zwierzętom?
Ważne – proszę o uzupełnienie dzisiaj zaległych zadań, w tym kartkówki z poprzedniego tygodnia, zbliża się czas wystawiania ocen końcowych.
Temat: Warunki życia w wodzie
- Przeczytaj tekst w podręczniku na str.
- Zrób notatkę w zeszycie uzupełniając poniższe wiadomości
Woda stawia duży opór, dlatego zwierzęta wodne przystosowały się do od wodą
- kształt ciała ……………………………………………………………………..
- pokrycie ciała ………………………………………………………………….
- oddychanie ……………………………………………………………………….
Rośliny wodne równie również przystosowały do życia w wodzie – są wiotkie, mają podłużne listki , ……………………………………….. i ……………………
- Odpowiedz na pytanie – jaka jest temperatura na dnie zbiorników wodnych i jaki to ma wpływ na żyjące w niej zwierzęta
- . Obejrzyj krótki film
https://www.youtube.com/watch?v=2uRj_EKNs6I
- Uzupełnij zadanie 1 str 101 i 3 str 102 w zeszycie ćwiczeń
Temat: Z biegiem rzeki
Przeczytaj tekst w podręczniku na str 166.
Odpowiedz na pytania
- Na jakie odcinki dzieli się rzeka
- Czym charakteryzuje się górny bieg rzeki i jakie ryby tam występują
- Czym charakteryzuje się środkowy bieg rzeki i jakie ryby tam występują
- Czym charakteryzuje się dolny bieg rzeki i jakie ryby tam występują
Wykonaj ćwiczenie 1 str 103 w zeszycie ćwiczeń
Dla chętnych – zapoznaj się treścią na stronie https://epodreczniki.pl/a/z-biegiem-rzeki/Da0CgtEy1 - utrwalisz i poszerzysz wiadomości, na dole strony znajdują się również ćwiczenia interaktywne
- rodzaje krajobrazu
- rodzaje skał
- formy terenu
- wody słone i wody slodkie
- Zapisz do zeszytu temat lekcji
- przeczytaj tekst na stronie 153 i odpowiedz na pytanie - skąd się wzięły nazwy miejscowości - zapisz odpowiedź do zeszytu
- zabaw się w dziennikarza i przeprowadź wywiad - zadanie 3 str 95 w zeszycie ćwiczeń
02.04.2020
Temat : Jak radzić sobie w niebezpiecznych sytuacjach
Dziękuję wszystkim, którzy przysłali zadanie z poprzedniego tygodnia, większość prac, była wykonana bardzo dobrze i starannie. Oceny wystawiłam wczoraj. Po dzisiejszych zajęciach, również proszę aby przesłać zadanie na podany adres ( ta praca nie będzie na ocenę, ale chciałabym widzieć jak sobie radzicie)
Zadanie dostępne po wejciu w link
https://geoszkola.blogspot.com/2020/04/jak-sobie-radzic-ow-niebezpiecznych.html
26.03.2020
Temat : Utrwalenie wiadomości - choroby zakaźne
Zadanie, które wykonacie w dniu dzisiejszym będzie sprawdzało, czy wszyscy uważnie przeczytali temat o chorobach zakaźnych i pasożytniczych.
Ułóż w zeszycie wyjaśnienia nastęujących słów
Borelioza
Owsiki
Grypa
Angina
Tężec
Salmonelloza
Wścieklizna
Bardzo wszystkich przepraszam, w adresie mailowym podanym wcześniej zrobiłam błąd, poprawna nazwa to :
geografiawnaszejszkole@gmail.com
24.03
Temat : Poznajemy choroby zakaźne i pasożytnicze cz II
Nauczyliście się już jak można zapobiegać chorobom przenoszonym drogą oddechową, teraz czas na inne choroby, którymi możemy się zarazić.
Polecenie:
- Przeczytaj pozostałą część tematu str 119
- Zwróć szczególną uwagę na : zatrucia pokarmowe, pasożyty przewodu pokarmowego i sposoby ich unikania choroby wywoływane przez drobnoustroje wnikające do organizmu przez uszkodzoną skórę i zapobieganie im
- Zadanie – napisz instrukcję dla własnej rodziny jak zapobiegać chorobom zakaźnym, możesz zamieścić również rysunki Uwaga – to zadanie będzie na ocenę – możesz przesłać zdjęcie na adres lub zachować zadanie w zeszycie do czasu, aż przyjdziemy do szkoły
19.03.2020
- Nauczyć się na zapowiedziany sprawdzian
- Dzieci, które nie ukończyły na lekcji karty pracy pt Zdrowy styl życia proszone są o dokończenie pracy i wklejenie jej do zeszytu
- Wszyscy przeczytają zagadnienie CHOROBY PRZENOSZONE DROGĄ ODDECHOWĄ strona 120 w podręczniku i nauczą się jak można zapobiegać takim chorobom