Temat nr 14 - Pory roku - rytmy życia.

Drodzy uczniowie, nadeszło lato, proszę abyście byli dobrymi obserwatorami przyrody. To nie temat na dziś, ale na całe życie. bądźcie dociekliwi, zadawajcie pytania, obserwujcie świat wokół siebie, jest piękny ale i niebezpieczny. Dziękuję, że mogłam uczyć się z Wami.

Życzę wszystkim zdrowych, słonecznych, wymarzonych wakacji. E.Mann

Wyluzowany


Temat nr13 - Biologia - nauka o życiu - powtórz ważne terminy - str 165 - do realizacji 15.06.2020r.

NaCoBeZu:


- Ważne terminy 

Przeczytaj i powtórz terminy związane z nauką biologii ze str.165. Powodzenia.

Temat nr 12 - Różnorodność roślin - podsumowanie - str.154 - do realizacji 8.06.2020r.


NaCoBeZu:

- mchy,

- paprotniki,

- rośliny nasienne,

- budowa kwiatów, owoców,

- rozmnażanie wegetatywne.

Proszę przeczytać zadany temat z podręcznika. Zamiast notatki wykonać test ze strony 158 - Wiesz czy nie wiesz?

Powodzenia, pozdrawiam.


Temat nr 11 - Znaczenie i przegląd roślin okrytonasiennych - str.148 - do realizacji 1.06.2020r.


Drodzy uczniowie, życzę Wam w Dniu Dziecka spokoju, humoru, wielu przyjaciół, spełnienia marzeń.

Dziś nie będzie nacobezu, proszę wyjść do ogrodu, spjrzeć na piękną majową zieleń i zachwycić się pięknem przyrody.

Niestety Bartek K. i Emilia R. mają małe zaległości. Proszę o przesłanie zdjęć którejś notatki. Powodzenia.


Temat nr 10 - Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych - str. 143 - do realizacji 25.05.2020r.


NaCoBeZu:

- budowa i różnorodność owoców,

- sposoby rozprzestrzeniania się owoców,

- budowa i kiełkowanie nasion,

- sosoby wegetatywnego rozprzestrzeniania się roślin.

Proszę przeczytać zadany temat, uważnie obrjrzeć ilustracje, zamiast notatki odpowiedzieć na ćwiczenie nr 1 i 3. 

Powodzenia, pozdrawiam.

Temat nr 9 - Okrytonasienne (2) - str. 139 - 142. - do realizacji 18.05.2020r.


NaCoBeZu:

- rola elementów kwiatu w rozmnażaniu,

- sposoby zapylania kwiatów,

- co to są kwiatostany.

Proszę przeczytać wyznaczone strony z podręcznika, sporządzić notatkę, wysłać zdjęcie pracy (jest to obowiązkowe dla wszystkich uczniów). Rysunki z opisem podnoszą ocenę na 5. Termin do 22. 05.2020r.

Dalej czekam na poprzednią pracę od Oskara. G., Bartosza K., Tomasza S. Brak pracy skutkuje oceną niedostateczną. Jeżeli nadeślecie to poprawię ocenę. Jeżeli jest jakiś problem z nadesłaniem pracy to proszę do mnie napisać.

Powodzenia, pozdrawiam. E.Mann


Temat nr 8 - Okrytonasienne (1) - str. 137 - do realizacji - 11.05.2020r.


NaCoBeZu:

- formy roślin okrytonasiennych,

- budowa kwiatu.

Proszę przeczytać temat z podręcznika - str. 137,138. W ramach notatki proszę o narysowanie kwiatu wraz z opisem.

Nie otrzymałam obowiazkowego zadania od uczniów: Oskar.G, Bartosz.k, Tomasz.S, Emilia.W,

Jeżeli jest jakiś problem to proszę do mnie napisać, dalej czekam na wasze zadania. Termin był do 8.05.2020r.

Powodzenia, pozdrawiam. E. Mann

Temat nr 7 - Nagonasienne - str. 129 - do realizacji 4.05.2020r.

NaCoBeZu:

- organy roslin nasiennych: kwiaty i nasiona,

- środowisko życia roślin nagonasiennych, głownie iglastych,

- budowa zewnętrzna rośliny nagonasiennej,

- znaczenie roslin nagonasiennych w przyrodzie i dla człowieka.

Proszę o przeczytanie tekstu z podręcznika, w ramach notatki proszę wykonać ćwiczenia 2 i 3 ze strony 136.

Uczniów: Roksanę F, Oskara G, Angelikę G, Bartosza K, Oliwiera K, Pawła P, Mateusza R, Tomasza S, i Emilię W, Proszę o przesłanie zdjęć notatki do lekcji "Paprotniki". To jest dla was praca obowiązkowa na ocenę. Termin - do końca tygodnia, to jest do 8.05.2020r. Brak nadesłanej pracy w terminie (bez ważnego powodu) będzie skutkować oceną niedostateczną. Mogą to też wykonać pozostali, chętni uczniowie.

Powodzenia , pozdrawiam.


Temat nr 6 - Paprotniki - str. 121 - do realizacji 27.04.2020r.


NaCoBeZu:

- miejsce występowania paprotników,

- budowa zewnętrzna paproci skrzypów, widłaków,

- znaczenie paprotników.

Tradycyjnie czytamy i robimy notatkę.

Dziękuję za nadesłane prace. W dalszym ciągu nie otrzymałam pracy Emilii R. i Pawła.P

Jeżeli macie jakieś trudności z przesłaniem, to proszę napisać do mnie emann@zspsierakow.pl albo w dzienniku elektronicznym. Pozdrawiam, powodzenia.


Temat nr 5 - Mchy - str. 115 - do realizacji 20.04.2020r.

NaCoBeZu:

- elementy, z których zbudowane są mchy,

- rola mchów w przyrodzie,

- znczenie mchów w gospodarce człowieka,

- pospolite gatunki mchów.

Proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku i sporządzić notatkę w zeszycie - narysować w zeszycie mech płonnik i opisać rysunek.

W związku z ocenianiem, proszę uczniów - Pawła P. i Emilię R. o przygotowanie krótkiego referatu na temat: Liść - wytwórnia pokarmu. Referat wystarczy przygotować na podstawie podręcznika. Mogą go też wykonać wszyscy chętni uczniowie.

Pracę można przesłać na mój służbowy e- mail: emann@zspsierakow.pl, podać nazwisko i imię.

Powodzenia! 


Temat nr 4 - Tkanki i organy roślinne - podsumowanie - str. 110 i 111 - do realizacji 6.04.2020r.


NaCoBeZu:

- rodzaje tkanek roślinnych i ich funkcje,

- budowa zewnętrzna rośliny,

- przekształcenia organów roślinnych i ich funkcje.

Proszę zapoznać się z informacjami w podręczniku i narysować w zeszycie piękną palmę wielkanocną.

Życzę wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych!!!



Temat nr 3 - Liść - wytwórnia pokarmu str. 106 - do realizacji 31.03.2020r.

Na Co BeZu:

- główne funkcje liścia,

- budowa liścia,

- przekształcenia liści.

Proszę o przeczytanie rozdziału i sporządzenie notatki. Mile widziane rysunki liścia pojedynczego i złożonego.

Dla chętnych: aby prześledzić wzrost i rozwój rośliny można założyć hodowlę fasolki w słoiku.


PowodzeniaDzień dobry uczniowie klasy Va.

Bardzo proszę o wykonanie poszczególnych czynności w ramach nauki biologii w domu:

- proszę przeczytać zadany temat w podręczniku,

- sporządzić notatkę w zeszycie.

Temat nr 1 - Korzeń - organ podziemny rośliny.

Proszę zwrócić szczególną uwagę na zagadnienia:

- podstawowe funkcje korzenia,

- systemy korzeniowe,

- związek stref korzeniowych z pełnionymi przez korzeń funkcjami,

- różnorodność korzeni roślinnych.

W realizacji lekcji pomogą Wam strony internetowe, na których temat jest opracowany bardzo dokładnie, wraz z zadaniami sprawdzającymi stopień opanowania materiału:

epodręczniki.pl

www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Powodzenia. E.Mann

Temat nr 2 - Pęd. Budowa i funkcje łodygi - str.102

NaCoBeZu:

- budowa i rodzaje łodyg,

- funkcje łodygi,

- przekształcenia łodyg,

Tradycyjnie czytamy rozdział i sporządzamy notatkę. Dla chętnych - korzystamy z wcześniej podanych stron internetowych.