2. Poszerzenie wiadomości z zakresu ekologii, ochrony przyrody i ochrony środowiska.
3.Zrozumienie zależności zachodzących pomiędzy organizmami w ekosystemach.
4. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania gatunków grzybów, roślin i zwierząt.
5. Rozumienie i prawidłowe posługiwanie się pojęciami ekologicznymi.
6. Nabywanie umiejętności posługiwania się kluczem do oznaczania gatunków.
7. Rozwijanie umiejętności interpretowania mapy.
8. Pobudzenie zainteresowania światem, jego różnorodnością, bogactwem i pięknem.
9. Rozbudzenie i pogłębienie zamiłowania oraz szacunku dla przyrody.
10. Motywowanie do działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego w najbliższym otoczeniu.
11.Wyłanianie talentów oraz rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczej uczniów.
12. Integracja uczniów oraz wymiana doświadczeń między szkołami i służbami parków krajobrazowych.