19.06.2020r.

Temat: Matematyka z komputerem. Tworzenie formuł – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel.

Dowiesz się, jak:

- wykorzystywać arkusz kalkulacyjny do rozwiązywania zadań,

- stosować proste formuły.

To Nasze ostatnie spotkanie z informatyki przed Wakacjami. Życzę Wszyskim udanego i bezpiecznego wypoczynku po tym trudnym czasie.

Do zobaczenia w nowym roku szkolnym!

 

12.06.2020r.

Temat: A ty rośniesz… Tworzenie wykresu kolumnowego, analiza wyników – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel.

Dowiesz się, jak:

- formatować fragment arkusza,

- obliczać średnią za pomocą funkcji arkusza,

- tworzyć wykres kolumnowy w arkuszu.

Zapoznaj się z zeskanowanymi stronami podręcznika:

A ty rośniesz str 114

A ty rośniesz str 115

A ty rośniesz str 116


05.06.2020r.

Temat: Czy masz arkusz kalkulacyjny? Nie tylko Excel – OpenOffice Calc.

Dowiesz się, jak:

- otwierać arkusz kalkulacyjny Calc z pakietu OpenOffice,

- formatować komórki arkusza, tworząc kratkę,

- radzić sobie w środowisku nowego programu.

Zapoznaj się z zeskanowanymi stronami podręcznika:

Czy masz arkusz kalkulacyjny str110

Czy masz arkusz kalkulacyjny str111

Czy masz arkusz kalkulacyjny str112

Czy masz arkusz kalkulacyjny str113


29.05.2020r.

Temat: Kolorowe słupki. Pierwsze wykresy w arkuszu – Microsoft Excel.

Dowiesz się, jak:

- zbierać i przechowywać dane z pomiarów,

- wspisywać dane w arkuszu kalkulacyjnym Excel.

Zapoznaj się z zeskanowanymi stronami podręcznika:

Kolorowe słupki str107

Kolorowe słupki str108

Kolorowe słupki str109


22.05.2020r.

Temat: Edytor grafiki - laurka na Dzień Matki.

Dzisiaj w dowolnym edytorze grafiki np. Paint, stwórz laurkę dla swojej Mamy. Pokaż ją swojej Mamie, zapisz plik, a później przeslij mi, bym mógł wstawić ocenę do dziennika.

Termin: 29.05.2020r.

 

15.05.2020r.

Temat: Liczby w komórkach. Wprowadzanie i analiza danych – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel.

Podczas tej lekcji uczniowie po raz pierwszy w tym roku szkolnym stykają się z arkuszem kalkulacyjnym. Nie znaczy to, że dla wszystkich będzie to nowy program, ale może się zdarzyć, że niektórzy z nich jeszcze go nie znają. Trzeba więc omówić podstawowe zasady edycji w arkuszu i wyjaśnić, do czego on służy. Na zajęciach uczniowie uczą się zbierać dane, prawidłowo wprowadzać je do arkusza, formatować. Przy okazji zdobywają podstawowe informacje o budowie arkusza i ćwiczą umiejętności, które będą im potrzebne w pracy z tym narzędziem na kolejnych zajęciach.

Obejrzyj film, który nauczy Cię budowy arkusza kalkulacyjnego Excel.

Kliknij, aby pobrać

Twoim zadaniem będzie zapisać w arkuszu kalkulacyjnym w odpowiednich komórkach elementy, które pojawiły się w filmie.

Zapisz plik i prześlij.

Termin: 22.05.2020r.


08.05.2020r.

Temat: Scratch - rysuj z Mruczkiem. Rysowanie w Scratchu, bloki pisaka.

Zapoznaj się z ostatnią już lekcją dotyczącą programowania w Scratchu.

Skorzystaj z zeskanowanych stron podręcznika:

Scratch - rysuj z Mruczkiem str99

Scratch - rysuj z Mruczkiem str100

Scratch - rysuj z Mruczkiem str101

Scratch - rysuj z Mruczkiem str102

Poniżej obejrzyjcie 2 części filmu, który prezentuje rysowanie w Scratchu z wykorzystaniem bloków z grupy Pisak, testowanie działania bloków oraz tworzenie skryptów z wykorzystaniem różnych zdarzeń, pętli powtórz i losowości.

Rysowanie z Mruczkiem - część 1

Rysowanie z Mruczkiem - część 2

Na ocenę prześlij mi na e-mail, 4 skrypty, których instrukcje wykonania znajdują się w powyższych stronach podręcznika:

- Zabawa z tęczą

- Przerywane kreski

- Kwadrat na scenie

- Eksperymenty z odcieniami koloru

Termin: 15.05.2020r.


28.04.2020r.

Temat: Scratch - teksty i dźwięki. Budowanie projektu z dźwiękiem w Scratchu.

Kolejna lekcja w środowisku Scratch wprowadza do posługiwania się dźwiękami i tekstami w komunikacji użytkownika z programem. Uczniowie utworzą pierwszy samodzielny projekt w Scratchu. Na końcu lekcji zapiszą go na dwa sposoby – na dysku lokalnym lub na swoim koncie na stronie Scratcha (w chmurze). Sposób zapisania jest dowolny. Po czym należy przesłać link do stworzonego programu, bądź przesłać plik w załączniku.

Stwórz program według instrukcji z zeskanowanych stron z podręcznika:

Scratch - Teksty i dźwięki str93

Scratch - Teksty i dźwięki str94

Scratch - Teksty i dźwięki str95

Scratch - Teksty i dźwięki str96

Scratch - Teksty i dźwięki str97

Scratch - Teksty i dźwięki str98

Dodatkowo pomocnym okaże się film z instruktażem:

Kliknij, aby pobrać

Dzięki stworzonemu przez Was skryptowi wreszcie usłyszę uczniów z klasy 4 :-)

Jeśli ktoś z Was ma problem z dostępem do mikrofonu w sprzęcie komputerowym proszę o kontakt.

Powodzenia!

e-mail: mskrobak@zspsierakow.pl

Termin: 05.05.2020r.

 

07.04.2020r.

Temat: Scratch - duszki i skrypty. Przeglądanie przykładowego projektu i korzystanie z edytora obrazów w Scratchu.

Udało Ci zapoznać platformę scratch https://scratch.mit.edu/ lub zainstalować program.
Dzisiejsze zajęcia dotyczą stawiania pierwszych kroków w środowisku programu Scratch.

Zapoznaj się z e-podręcznikiem:

Wprowadzenie do środowiska Scratch
https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie-do-srodowiska-scratch/D1FrMtOdo

A teraz zapoznaj się, czym jest scena oraz panel duszków. Zachęcam do nauki i zabawy na swoim programie :)

Kliknij, aby pobrać

W razie jakichkolwiek problemów i pytań proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny lub email mskrobak@zspsierakow.pl

Zdrowych Świąt Wielkanocnych.

 

19.03.2020r.

Temat: Scratch - co to jest? Instalacja programu Scratch, zakładanie konta użytkownika.

Jest to pierwsza z pięciu lekcji poświęconych nowemu środowisku Scratcha, w przystępny sposób wprowadzających do programowania. Na początku uczniowie poznają podstawowe informacje dotyczące tego programu, zainstalują go na komputerze, założą w nim swoje konto. Ponieważ nie są pełnoletni, powinni uzyskać zgodę rodziców na podanie swoich danych osobowych wymaganych podczas tworzenia konta na internetowej stronie Scratcha.

Utworzenie konta nie jest warunkiem koniecznym, aby można było pracować w Scratchu. Jednak bez niego uczniowie nie będą mogli publikować swoich projektów i dzielić się nimi ze społecznością Scratcha (będą je mogli jedynie zapisywać na swoim komputerze). Ponieważ zależy nam na aspekcie społecznościowym pracy w Scratchu, warto umożliwić uczniom utworzenie swoich kont na stronie tego programu. Założenie konta należy potwierdzić za pomocą e-maila otrzymanego od zespołu Scratcha.

Uczniowie tworzą konta na stronie Scratcha (jeśli mają zgodę rodziców).

https://scratch.mit.edu/

Programowanie w Scratchu. Instalacja programu:

Kliknij, by obejrzeć

Programowanie w Scratchu. Zakładanie konta użytkownika na stronie internetowej programu:

Kliknij, by obejrzeć