Mail kontaktowy-   j.krupa2020@gmail.com

 

 


dziekujejpg [480x360]

 


(22.06)

 

Pole powierzchni całkowitej ostrosłupa

 

 Obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=kgGXFac09bs

Narysujcie w zeszycie poniższe siatki ostrosłupów używajac przyborów i obliczcie pole powierzchni całkowitej tych ostrosłupów.


 pc_ostroslupajpg [480x640]

(15.06)

Rodzaje ostrosłupów

 

Pczeczytaj temat z podrecznika str od 231 do 233, następnie do zeszytu narysuj dowolny ostrosłup  i podpisz jak nazywają sie poszczególne elementy ostrosłupa-str 231. 

Do zeszytu narysuj ponizsze siatki ostrosłupów używając przyborów i dobierając odpowiednie wymiary. 

ostroslup1jpg [596x288]

(10.06)

 Powtarzamy wiadomości o graniastosłupach

To ostatnie zadania na ocenę. Proszę przesłać dziś lub w piątek

1. Oblicz ile wynosi suma długości wszystkich krawędzi sześcianu o krawędzi 4 cm

2. Oblicz pole powierzchi całkowitej prostopadłoscianu o wymiarach 5,5dm x 4dm x 10dm

3. Prostopadłościan ma wymary 5dm x 3 dm x 2dm. Oblicz sumę długości wszystkich krawędzi.

4. ile maksymalnie wody zmieści się w prostopadłościennym akwarium o wymiarach 10dm X 6 dm X 8dm

5. Oblicz pole powierzchni całkowitej sześcianu o krawedzi 5cm

6. Naczynie w kształcie prostopadłościanu o długosci 8cm szerokości 3cm i wysokości 4 cm napełniono wodą do 3/4 wysokości. Ile litrów wody znajduje sę w naczyniu.

7. Podstawą graniastosłupa jest romb o boku 5cm i wysokości 4cm. Wyskośc graniastosłupa ma 10 cm. Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość tego graniastosłupa


 (8.06)

Objętość prostopadłościanu 

 

Zad 1

Ile litrów zmieści sie w akwarium w kształcie prostopadłościanu, którego wysokość jest równa 40 cm, a podstawą jest kwadrat o boku 6 dm.  

(podpowiedź 1l=1dm3, akwarium to prostopadłościan) 

Zad2

Ile litrów wody zmieści się w basenie olimpijskim o wymiarach?: długość - 50m, szerokość - 25m, wysokość 3 m.

Zad 3

Oblicz ile litrów wody musimy wlać do basenu o długości 26m, szerokości 8 m i głebokości 2,5m, jesli chcemy go napełnić do 5/8  wysokości?

(4.06)

Objętość graniastosłupa - zadania

Wykonajcie stronę 109 w ćwiczeniach

Bazujemy na poprzednich lekcjach, jak się to robi.

Pozdpowiedź do tabelki V=Pp*H czyli   aby obliczyć wysokość  H= V:Pp  gdy mamy obliczyć    Pp= V:H  

 


 (3.06)

Objętość graniastosłupa

Obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=S8HrnvYJBN8

 

do zeszytu zapisujemy wzór na objetość graniastosłupa

V= Pp * H

H- wysokość graniastosłupa

Pp- pole podstawy

chciałabym abyście we wzorze zapisali duże H, na filmie jest małe.

 

Wykonajcie zadanie. Do zeszytu nie rysujemy tych graniastosłupów, tylko zapisujemy obliczenia. Podpowiedź macie pod rysunkami. Pamietajcie o dużym H dla oznaczenai wysokosci graniastosłupa, tu też mamy małe.

 

v6ajpg [647x468]


(1.06)

 

W dniu dzisiejszym zachęcam was do obejrzenia filmu

 

Kaczor Donald w krainie matematycznej magii... 

https://www.youtube.com/watch?v=di-eFj42XXY

 

Proszę sobie sprawdzić

Odpowiedzi do zad 7

zad7jpg [300x44]

zad8jpg [640x397]

 (28.05)

Jednostki objętości

 

Przeczytajcie temat z podrecznika str 226 i 227. Przepiszcie do zeszytu, to co jest w chmurce na str 227.

 

To trzeba zapamietać. Wykonajcie zad 7 i 8 str 229. W zad 8 najpierw policzcie objętość prostopadłościanów, a potem zamieńcie jednostki objętości.

 

 

 

(27.05)

Objętość prostopadłościanu i sześcianu

 

Obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=SAC3K9zJXc0

do zeszytu rysujemy z ostatniego slajdu filmu prostopadłościan i sześcian oraz wzory na obliczeanie objętości sześcianu i prostopadłościanu. Te wzory trzeba zapamiętać. 

Wykonajcie zad 1 i 2 str 228 - podręcznik


 (25.05)

Pole powierzchni całkowitej graniastosłupa - zadania

Przechodzimy do zadań z treścią

Przepiszcie treść i obliczcie

Zad 1

Podstawą graniastosłupa jest kwadrat o boku długości 5 cm. krawędzie boczne graniastosłupa maja 7 cm. Oblicz Pc tego graniastosłupa

Zad 2

Podstawą graniastosłupa jest trójkąt prostokątny o bokach długości 6cm, 8cm, 10 cm. Wysokość graniastosłupa ma 10 cm. Oblicz Pc- pole powierzchni całkowitej.

 

Proszę zrobić jeszcze zad 7 str 225 z podręcznika.

 

 (21.05)

Obliczmy pola powierzchni całkowitej graniastosłupów


Proszę obliczyć i przesłać pole powierzchni całkowitej poniższych graniastosłupów. Zwróćcie uwagę na zapisy, jednostki bo to w matematyce jest bardzo ważne.  Jak to się robi macie pokazane na poprzedniej lekcji. Tylko tu mamy modele a nie siatki graniastosłupów. Obliczenia przesyłamy dzisiaj.

graniastoslup6a4jpg [628x342]

(20.05)

 Pole powierzchni całkowitej graniastosłupa

obejrzyjcie film 

https://www.youtube.com/watch?v=4X4U8xkgZx0

do zeszytu zapisujemy wzór ogólny na pole powierzchni całkowitej graniastosłupów

 

Pc= 2Pp + Pb    

Pc- pole powierzchni całkowitej

Pp- pole podstawy

Pb- pole powierzchni bocznej


Przerysujcie proszę poniższy graniastosłup, jego podstawę oraz siatkę do zeszytu używając przyborów. Można narysować  jako rysunki pomocnicze. Nie przpisujecie tekstu spod rysunku, tylko oznaczacie sobie ściany boczne jako P1, P2,P3 i obliczacie ich pola powierzchni. Potem obliczacie Pb- czyli pole powierzchni bocznej, no i na końcu Pc- czyli pole powierzchni całkowitej.


gran6ajpg [640x480]

Z ponizszego zadania rysujemy  obie siatki graniastosłupow do zeszytu jako rysunki pomocnicze. Oznaczamy tak jak na rysunku. Podpisujemy wymiary potrzebnych krawędzi i obliczmy. Mam nadzieję, że dacie sobie radę.


gran16ajpg [480x640]


 (18.05)

T: Siatki graniastosłupów

https://www.youtube.com/watch?v=PbpoXxkLUE4

 

do zeszytu rysujemy posługując się przyborami (linijka/ekierka) siatki graniastosłupów. Wymiary trzech macie podane.

Do pozostałych dwóch proszę dobrać wymiary samodzielnie.

 

siatki_graniastoslupowjpg [598x435]

(14.05)

T: Graniastosłupy proste

obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=1xmNtfmJh2o 

do zeszytu rysujemy  poniższe graniastosłupy oraz zapisujemy cechy graniastosłupów i ich nazwy


 graniastoslup_prostyjpg [554x308]

Następnie wykonajcie stronę 106 z ćwiczeń


Nie wszyscy przesłali mi zadania z wczoraj na ocenę. Proszę to zrobić koniecznie dziś.


 (13.05)

T: Prostopadłościan- zadania

1. Narysuj siatkę prostopadłościanu o krawędziach długości 3cm,4cm,5cm

prostopadloscian3jpg [400x105]

3. Zad 9 str 221(podręcznik)

Te trzy zadania przesyłamy na ocenę



 (11.05)

 

T:Obliczamy pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu  

prostopadloscian_pjpg [300x66]

oraz wykonajcie ćw 2 str105

Jak obliczmy pole powierzchni całkowitej pokazane jest na filmie z poprzedniej lekcji.

 (7.05)

Siatki prostopadłoscianów (1 lekcja)

Obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=6WBQAXB6ZAw

w zeszycie narysuj siatki o podanych wymiarach

 siatki_pr_i_szjpg [653x351]

Pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu (2 lekcja)

obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=NYggdH2QuCI

do zeszytu narysujcie prostopadłoscian i sześcian oraz zapiszcie wzór na pole popierzchni całkowitej sześcianu i prostopadłościanu z ostaniego slajdu filmu

Zad 1

Oblicz pole powierzchni całkowitej sześcianu o krawędzi 4cm

Zad 2 

Oblicz pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu o wymiarach 3cmx4cmx5cm

robimy zdjęcie i przesyłamy efekt waszej pracy (tego co zapisaliście i narysowaliście w zeszycie)

(4.05)

Opis prostopadłościanu

Obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=5h9CyxzieDk

Narysujcie w zeszycie prostopdłościan według wzoru

 rysowanie_prostopadloscianu1jpg [500x191]

 

prostopadloscian1jpg [500x130]

 

 

 Podajcie trzy przykłady przedmiotów, które maja kształt prostopadłościanu

Narysujcie sześcian według wzoru

rysujemy kwadrat                          rysujem drugi taki sam kwadrat              łączymy wierzchołki

 

rysowanie_szescianujpg [500x179]

Zaznaczcie i podpiszcie, ścinę, wierzchołek, krawędź w sześcianie

Zapiszcie w zeszycie

Sześcian to prostopadłościan, którego wszystkie ściany są kwadratami. 

Podajcie trzy przedmioty, które mają kształt sześcianu.

Poćwiczcie rysowanie prostoadłościanu i sześcianu rysując w zeszycie trzy różnej wielkości sześciany oraz trzy prostopadłościany

 

(29.04)

Rozpoznawanie figur przestrzennych

Obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=e-foKblrBmg&feature=youtu.be  

przeczytajcie wiadomości z podręcznika strony  od 212 do 215 oraz wykonajcie zad 1 str 215 do zeszytu

(27.04)

T: Układamy równania do zadań z treścią

Wykanajcie zadania 4,5,6,7 str 205. Należy ułożyć i rozwiązać równanie do zadania z treścią Proszę wykonać jeszcze ćw 1,2 str 101.

(24.04)

T: Układamy równania do zadań z treścią

Przeczytajcie stronę 204 z podręcznika.

Układanie równania do zadania z treścią nie jest łate. przede wszystkim należy przeczytać kilka razy treść zadania. Dobrze dobrać co oznaczymy przez niewiadomą i układamy równanie wynikające z treści.

No to zaczynamy. Postarajcie się ułożyć i rozwiązać równania do zadań 1,2,3 str 205. Kto da radę, czekam na rozwiązania do poniedziałku. Można otrzymać ocenę

(22.04)

T: Rozwiązujemy równania

Wykonajcie ćw 7 i 8 str 100. Zasady macie podane na poprzednich lekcjach.

Poniżej podaję rozwiązania równań z poprzedniej lekcji. Proszę, sprwdźcie sobie.

rownania6jpg [480x640]


rownania61jpg [400x158]

(21.04)

 T: Rozwiązujemy równania

Poniżej przedstawiam ponownie jak rozwiązujemy równania

rownanie_przykladjpg [831x517]

Proszę teraz analizując powyższy przykład rozwiązać równania

 

4x + 5 = 29

2x – 6 =14 

2x+8=16 

3x + 10 = 37

9x + 8 = 80

2x – 13 = 21 

7x – 4 = 38 

−12x – 6 = −30

24x + 12 = −60 

25 – 2x = 5

Na następnej lekcji przedstawię prawidłowe rozwiązania. Powodzenia

T: Jak rozwiązujemy równania?

Obejrzyjce filmy

https://www.youtube.com/watch?v=Z4SJ0is2ikc  

https://www.youtube.com/watch?v=zEcf1xbq1M4  

Teraz postarajcie się rozwiązać równania

6x=3                            3x=9            12x=48           x+ 75=57

10x +4 = 14               4x-3=9          2x+2= -6        6x+5=4x   

oraz wykonajcie ćw 1,2,3,4 str 99 

(15.04)

T: Liczba spełniająca równanie - zadania

Wszystkie ćwiczenia ze str 98 (ćwiczenia) oraz zad 2 i 3 str 198 (podręcznik). Sprawdzamy, czy liczba spełnia równanie, tak jak pokazane było na filmie na poprzedniej lekcji. Powodzenia.

Poniżej podaję prawidłowo zrobione zadania, które mi odesłaliście. Większość z was poradziła sobie z nimi świetnie. Oceny wpisane są w dzienniku. Osoby, które nie przysłały mi zadań  lub nie dostały ocen proszę, aby przepisały te zadania do zeszytu.

zad1jpg [377x640]

zad3jpg [430x640]

zad4jpg [461x640]


(8.04)

T: Liczba spełniająca równanie

Obejrzyjcie film

początek filmu do 7min56s jeszcze raz pokazuje jak zapisujemy równania

https://www.youtube.com/watch?v=cfx0U50Gg6Q&feature=youtu.be  

jeszcze raz wróćcie do 7min56s, tam gdzie zaczyna się temat liczba spełniająca równanie. Przepiszcie przykłady z rozwiazaniami do zeszytu. Uwaga w przykładzie 2x-3=x+2 jest mały błąd, mam nadzieję, że go znajdziecie. 

 Rozwiazanaia zadań z poprzedniej lekcji. Sprawdźcie sobie czy tak zrobiliście

zad 1 str 194

a+20=25

2*t = 25

1/3*c= 5

3x-x=50

zad 2 str 194

y-125 = 77

2,5*x=12,50

x+0,40=3,20

7+x=24

x+8,47=20

(6.04) 

T: Zapisywanie równań

Obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=2J6awLHKZ04

Przeczytajcie wiadomości na ten temat w waszej książce str193, 194. 

Spróbujcie zrobić zad 1 i 2 str 194 . Pamiętaj ważna jest treść, czytaj ją uważnie. Nastepnym razem podam prawidłowo zapisane równania do tych zadań. Będziecie mogli sobie sprawdzić czy daliście radę. Powodzenia

 

 

 (3.04)

1. Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego liczbę

a)o 17 większą od liczby x

b)8 razy większą od liczby p

c)o 19 mniejszą od liczby m

d)o 5 większą od podwojonej liczby b

e)3 razy większą od sumy liczb y i 8

2. Oblicz wartości wyrażeń algebraicznych

a)x=3       2x +5=

b)x=2       5- 3x + 2=

c)x=4       2· (x+5)=

d)u=(-1)  w=2            3u+w-5=

e)x= (-2)  y=3            (x+5) ·(y-2)

3. Uprość wyrażenia algebraiczne

a) 5x+7x-3x

b)9m –3m – 4m

c)5p-9p+p

d)(-3a) +6a – 8a

e)13x+7y-10x-4y+5y

f) 5z –2,7z

g) b - 0,7b

4. Wykonaj działania

a)3a · 5

b)(-6)  ·2b

c)5a  · 6a

d)4x  ·0,5

e)16 y : (-4)

f)49 b :7

ukośnik oznacza kreskę ułamkową

g)1/3 ·12x

h) x/4 ·16

i) 21a/7

 

 Proszę przepisać do zeszytu, wysłać do mnie w poniedziałek. ( 6 kwietnia) Będzie za to można otrzymać ocenę

 

 

 

 

 

 

  Przdstawiam prawidłowo rozwiazane zadania, które mi odesłaliście. Proszę sobie sprawdzić, które przykłady zrobiliście dobrze.

Oceny wpisane są w dzienniku.

karol8jpg [640x480]

 

 kl6_zad7jpg [500x387]

 

(1.04)

T: Wyrażenia algebraiczne - zadania

Przepiszcie i wykonajcie w zeszycie

1. Zapisz za pomocą wyrażeń algebraicznych 

W skarbonce jest x złotych. Ustal ile złotych będzie w skarbonce, gdy

a) wrzucimy do niej 10zł

b) wrzucimy 2zł

c) wyjmiemy z niej 7zł

d) wyjmiemy z niej 20zł

2. Oblicz wartości wyrażenia 3x + 1 dla:

a) x= 2

b) x=1 

c) x = (-1)

3. Uprość wyrażenia

a) 2 +3a +1 + 2a=

b) 4y+7+2y-5=

c) 6t+4 +9 -4t=

d) 15+4c-3c-9=

4. Pomnóż lub podziel wyrażenia algebraiczne przez liczby

5 ·4x=                                               10t:5=

6  · 2a=                                              49k:7=

3y · 5 =                                             4s: (-2)=

 Powodzenia. 

 (30,03)

Mnożenie i dzielenie wyrażeń algebraicznych przez liczby

Obejrzyjcie proszę film 

https://www.youtube.com/watch?v=ZdO4GAitGnM

Mam nadzieję,że teraz poradzicie sobie z zadaniem 5 str 191(podręcznik) oraz ćwiczenie 6 i 7 str 94. Powodzenia

(27.03) Redukcja wyrazów podobnych

Poćwiczymy jeszcze redukcję wyrazów podobnych. Dla tych którzy jeszcze nie pamiętają jak się to robi obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=baBerVpyqFA

Prosze do zeszytu wykonać poniższe zadania

 redukcjajpg [443x364]

(25.03)

Utrwalamy wiadomości - liczby całkowite. Proszę wykonać te działania w zeszycie, nastepnie zrobić zdjęcie i przesłać na podany adres mailowy. Koniecznie się podpiszcie. Czekam  do piątkuUśmiech

 

 liczby_wymierne1jpg [539x256]

 

 

Redukcja wyrazów podobnych

https://learningapps.org/1521372    poćwiczcie

 

16 .03)

Przepiszcie do zeszytu.

Przeprowadź redukcję wyrazów podobnych
a) 7a +3b+ 4c+5a- 2b - 8c
b) 2a - 4b-5c - 6a - 3b +2c
c) 4a-2b+3-3a+6b-9
d) -4a +5b-7-2a-3b+3
e) 3x+ 5y -4x +6y -7x - 9y
f) -5x + 2y - 4x +5y+6x-3y
g) -2x+3y+3-2y-3x-4+y-4x+2
h ) x-2y-4-2x-5+y-3+2x-6y

 

(17.03) W ramach powtórzenia 

https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-liczbach-calkowitych/DWg7pQJGE

ćw 28 i 30 w zeszycie

(18.03)

Działania na liczbach całkowitych

http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-na-calkowitych

 Proszę zrobić te przykłady w zeszycie

19.03. Wiecie, że ułamków nigdy nie za dużo. Poćwiczcie

http://www.math.edu.pl/testy,sp,dzialania-na-ulamkach

(23.03) Działania na liczbach wymiernych

Proszę zrbić te przykłady w zeszycie w ramach utrwalenia

calkowite1jpg [575x187]

wymierne1jpg [440x287]

(24.03) Nie będzie dziś nowych zadań. Pozdrawiam