28.05.2020r.
Temat: Astronomia z komputerem.
Dowiesz się, jak:
- korzystać z komputerowego planetarium,
- posługiwać się programem Google Earth,
- znaleźć w internecie zdjęcia różnych ciał niebieskich.
Zapoznaj się z tematem lekcji korzystając z podręcznika:
Astronomia z komputerem str118
Astronomia z komputerem str119
Astronomia z komputerem str120
I jeszcze pytanie związane z astronomią. Czy oglądał z Was ktoś wczorajszy historyczny start rakiety Falcon 9 z kapsułą Crew Dragon?
21.05.2020r.
Temat: Komputery w pracy.
Podczas tej lekcji uczniowie będą zastanawiać się, w jakich zawodach potrzebne są kompetencje informatyczne i jakie prace są wykonywane przez informatyków.
Zapoznaj się z tematem lekcji korzystając z podręcznika.
14.05.2020r.
Temat: Dziel się wiedzą.
Podczas tej lekcji uczniowie poznają siostrzane projekty Wikipedii i dowiadują się, w jaki sposób mogą wykorzystać je do własnej nauki. To również świetna okazja, by porozmawiać o idei przyświecającej twórcom tych projektów, która brzmi: „Wyobraź sobie świat, w którym każda osoba ma dostęp do sumy ludzkiej wiedzy. Do tego właśnie dążymy. Wiedza to potęga, pomóż nam ją uwolnić!”.
Zapoznaj się z tematem lekcji korzystając z podręcznika.
07.05.2020r.
Temat: Akademia matematyki.
Podczas tej lekcji uczniowie dowiedzą się, jak zdobywać wiedzę przez internet, a konkretnie uczyć się matematyki w Akademii Khana, dostępnej w polskiej wersji językowej pod adresem pl.khanacademy.org.
Na dzisiejszej lekcji dowiesz się jak:
- uczyć się w Akademii Khana,
- rozwiązywać zadania matematyczne w Akademii Khana.
Zapoznaj się z tematem lekcji korzystając z podręcznika. Postępuj według instrukcji.
29.04.2020r.
Temat: Pomoc z angielskiego.
Na dzisiejszej lekcji dowiesz się, jak uczyć się angielskich słówek i pomóc w ten sposób głodującym na świecie, korzystać z automatycznego tłumaczenia online oraz sprawdzać pisownię w edytorze lekcji.
Zapoznaj się z tematem lekcji korzystając z zeskanowanych stron podręcznika:
Ponieważ dzisiejsza lekcja związana jest z akcją charytatywną moją propozycją dla Was jest konkurs. Przesyłajcie mi PrintScreen, czyli zrzuty ekranu z Waszymi wynikami ze strony
3 najwyższe wyniki w klasie zostaną nagrodzone: 1 miejsce to ocena celująca, a 2 i 3 miejsce to oceny bdb.
Powodzenia!
15.04.2020r.
Temat: Wysyłać czy udostępniać.
Podczas tej lekcji uczniowie będą doskonalić umiejętność posługiwania się pocztą elektroniczną, tj. wysyłać wiadomości z załącznikami oraz wysyłać wiadomość do wielu użytkowników (także z wykorzystaniem opcji DW i UDW), i nauczą się udostępniać wybranym osobom pliki o dużej objętości oraz archiwizować pliki w formacie ZIP.
Zadanie 1.
Załóż folder Klasa 6 i skopiuj do niego co najmniej 2 pliki związane z kształceniem zdalnym. Następnie spakuj do pliku ZIP folder Klasa 6a, który będzie zawierać właśnie te 2 plliki.
Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę folderu Klasa 6 i z menu podręcznego wybierz polecenie Wyślij do → Folder skompresowany (zip). Zatwierdź operację klawiszem Enter.
Zadanie ćwiczy umiejętność pakowania i rozpakowywania plików i folderów.
Zadanie 2.
Załącz plik Klasa6a.zip do wiadomości e-mail i wyślij do nauczyciela informatyki oraz do wiadomości koleżanki lub kolegi z klasy.
W polu UDW wprowadź swój adres – w ten sposób wysłana wiadomość trafi również do twojej skrzynki odbiorczej.
Zadanie doskonali umiejętność posługiwania się pocztą w zakresie wysyłania wiadomości z załącznikami do wielu odbiorców
z uwzględnieniem opcji DW i UDW.
Zapoznaj się z e-podręcznikiem:
Zadanie 3. Niespakowaną zawartość folderu Klasa 6 wyślij na serwer WeTransfer. Wybierz opcję link, a następnie prześlij odnośnik nauczycielowi informatyki.
Zadanie ćwiczy korzystanie z usługi WeTransfer.
Instrukcja WeTransfer
Waszym zadaniem na ocenę jest przesłanie skompresowanego folderu Klasa 6a.zip oraz linka WeTransfer pod którym znajduje się zawartość folderu Klasa 6.
Termin: 29.04.2020r.
01.04.2020r.
Temat: Lekcje z liczbami - powtórzenie i sprawdzenie wiadomości.
Dzisiejsze zajęcie to podsumowanie rozdziału - lekcje z liczbami. Pobierz plik z zagadnieniami. Zastanów się i udziel odpowiedzi.
Zadanie możesz wykonać na dwa sposoby.
1) Wydrukuj. Uzupełnij. Zrób zdjęcie i prześlij plik.
lub
2) Otwórz plik. Uzupełnij. Zapisz i prześlij plik.
Email: mskrobak@zspsierakow.pl
Termin: 15.04.2020r.
W razie jakichkolwiek problemów i pytań proszę o kontakt poprzez dziennik elektroniczny lub email.
Powodzenia. Pamiętaj: Dbaj o zdrowie swoje i bliskich. Zostań w domu
18.03.2020r.
Temat: Kodowanie liter.
Jest to kontynuacja lekcji 21 Liczby z kresek, kreski z liczb – wprowadzenia do systemu dwójkowego w oparciu o konkretne
przykłady. Pokazuje, jak można zamienić litery na kod paskowy, stąd już tylko krok do kodów QR.
Zapoznaj się z projektem Kod Paskowy Litery
https://scratch.mit.edu/projects/258781221/
Odczytaj zakodowane wyrazy w projekcie Kod paskowy: liczby, litery i wyrazy
https://scratch.mit.edu/projects/289943773/
Wypróbuj jeden z wyszukanych projektów Scratcha. Utwórz w nim własny kod paskowy, kreskowy lub QR i odczytaj go za pomocą smartfona lub tabletu.
Dla kodu paskowego (trzeba tworzyć kod na kartce):
https://scratch.mit.edu/projects/258781221/
Dla kodu kreskowego:
https://scratch.mit.edu/projects/24356548/
Dla kodu QR:
https://scratch.mit.edu/projects/31270656/
Najlepiej na próbę zakodować swoje imię.