20.05.2020
Materiały do lekcji zamieszczane są w aplikacji classroom - kod zajęć: 3gc6x4p
https://classroom.google.com/c/MTAzNTUwOTIyNDEy
18.05.2020
Dzień dobry:)
Temat lekcji: Budowa zdania pojedynczego - powtórzenie wiadomości o częściach zdania.
Na poprzedniej lekcji powtórzyliśmy wiadomości o częściach mowy. Dziś kolej na części zdania.
Otwórzcie podręczniki na stronie 226. Zapoznajcie się z wiadomościami w tabelce. Najważniejsze informacje zanotujcie w zeszycie. Wypiszcie wszystkie 5 części zadnia: podmiot, orzeczenie, przydawka, okolicznik, dopełnienie. Zapiszcie pytania, na które te części zdania odpowiadają. Przerysujcie też do zeszytu przykładowy wykres, który znajduje się na dole strony.
Dla utrwalenia wiadomości wykonajcie w zeszycie ćwiczeń zadania 1-8 na stronach 80-83 (oprócz 5). Zadania polegają na wyszukiwaniu części zdania, poćwiczycie też rysowanie wykresów.
Pamiętajcie, że związek główny w zdaniu tworzą podmiot i orzeczenie. Podmiot zawsze podkreślamy jedną linią, orzeczenie dwiema.
W zadaniu 7 i 8 pamiętajcie, aby zadawać odpowiednie pytania i nazwać części zdania. Prześlijcie do mnie zdjęcie ćwiczeń ze strony 83 na adres wyslijpolski@wp.pl, a także zrobiony w zeszycie wykres zdania:
Właściciel firmy budowlanej zadzwonił wczoraj do swojego pracownika.
Pamiętajcie o pytaniach i podpisaniu części zdania.
Przygotujcie się z części mowy i części zdania, pod koniec tygodnia napiszemy krótką kartkówkę z tych tematów.
Powodzenia :)
14.05.2020
Witajcie!
Temat lekcji: Powtórzenie wiadomości o częściach mowy.
Otwórzcie podręczniki na stronie 225. Macie tam tabelkę z odmiennymi i nieodmiennymi częściami mowy. Zapoznajcie się z nią i przypomnijcie sobie najważniejsze informacje.
Nastepnie otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronie 74. Wykonajcie dla utrwalenia ćwiczenia 1-6.
Powodzenia
13.05.2020
Dzień dobry :)
Bardzo dziękuję wszystkim, którzy przysłali mi komiksy. Macie fantastyczną wyobraźnię, jesteście bardzo kreatywni. Na resztę prac wciąż czekam.
Temat: Czym wyróżnia się satyra?
Otwórzcie zeszyty ćwiczeń na stronie 61.
Zapoznajcie się z satyrą Mariana Załuckiego "Wróbelek".
Następnie wykonajcie ćwiczenia 1-7 na stronach 61-63.
Pozdrawiam
11.05.2020
Witajcie,
Na poprzednich lekcjach mieliście co robić, zajmując się treścią satyry "Żona modna". Mam nadzieję, że udało Wam się zrozumieć treść lektury, choć zdaję sobie sprawę, że nie należy ona do najłatwiejszych...
Dziś zapiszcie temat: "Żona modna" w wersji współczesnej.
Mam nadzieję, że dzisiejsza lekcja pomoże Wam w zrozumieniu lektury jeszcze bardziej. Ostatnio było sporo czytania, dziś liczę na Waszą kreatywność.
Potrzebne nam będą wycinki z kolorowych czasopism przedstawiające m.in. modne panie i panów, modne wyposażenie wnętrz, atrakcyjne miejsca, dekoracje, elementy ubioru oraz klej nożyczki, kredki, pisaki, biała kartka (jeśli ktoś nie ma w domu żadnych czasopism, można spokojnie te wszystkie elementy narysować).
Następnie otwieramy podręczniki na stronie 175 lub klikamy w link z treścią lektury, który macie w poprzedniej lekcji. W tekście wyszukujemy kilka zacytowanych wypowiedzi bohaterów. Zwróćcie uwagę w jaki sposób zostały przytoczone patrząc na znaki przestankowe.
Teraz przypomnijcie sobie, z jakich elementów składa się komiks. Ważną kwestią jest, w jaki sposób zapisywane są wypowiedzi bohaterów, a jak wypowiedź narratora. Dla ułatwienia spójrzcie na kartę pracy:
Waszym zadaniem będzie wykonanie komiksu współczesnej "Żony modnej". Chciałabym, abyście za pomocą wycinków lub rysunków przedstawili bohaterów, ich dom, jakieś współczesne elementy otoczenia, gadżety, w dymkach natomiast zapiszcie cytaty z utworu. Wystarczy jeden, dwa obrazki. Liczę na Waszą pomysłowość :) Prace przechowujemy, po powrocie do szkoły zrobimy z nich gazetkę.
Gdy wykonacie pracę plastyczną napiszcie w zeszycie zaproszenie na przyjęcie w dworku pana Piotra i jego żony. Użyjcie dwóch argumentów, którymi przekonacie do wzięcia udziału w tym wydarzeniu. Dobrze, jakby to były argumenty związane z treścią satyry. Pamiętajcie o wszystkich niezbędnych elementach, które w zaproszeniu muszą się znaleźć:
Kto zaprasza?
Kogo zaprasza?
Na co zaprasza?
Kiedy zaprasza?
Gdzie zaprasza?
Komiks i zaproszenie przyślijcie mi do środy na adres wyslijpolski@wp.pl
Powodzenia :)
Kochani! Wiem, że język satyry jest trudny do zrozumienia. W prezentacji, którą Wam wysłałam na poprzedniej lekcji, obok tekstu oryginalnego jest wersja współczesna, wytłumaczona zdanie po zdaniu. Bardzo proszę zapoznajcie się z nią, wtedy na pewno praca z lekturą pójdzie Wam lepiej i więcej wiadomości zostanie w Waszych głowach :)
07.05.2020
Dzień dobry!
Kochani dziś zajmiemy się naszą kolejną lekturą obowiązkową, której znajomość będzie Wam potrzebna na egzaminie w przyszłym roku. Ale spokojnie... dziś dużo czytania nie będzie.
Aby dobrze zrozumieć treść, proponuję Wam na początek zapoznać się z głównymi zagadnieniami związanymi z oświeceniem na stronach 370-371.
Temat: Ośmieszenie zachowania i postaw bohaterów w satyrze Ignacego Krasickiego "Żona modna".
Otwórzcie podręczniki na stronie 175. Zapoznajcie się z całością tekstu. Trudniejsze, niezrozumiałe wyrazy wyjaśnione są obok.
Następnie zapoznajcie się z prezentacją:
Na początku znajduje się slajd z treścią. Aby łatwiej było Wam zrozumieć o czym utwór opowiada, możecie przy okazji czytania zapoznać się z wytłumaczeniem, które znajduje się obok. Następnie wykonajcie w zeszycie notatkę, w której uwzględnicie najważniejsze informacje dotyczące treści, bohaterów, a także cech gatunkowych satyry. Poniżej przykładowa forma notatki:
Na prezentacji znajdują się też otwarte pytania testowe z treści lektury. Chciałabym, żebyście je zrobili i przysłali do mnie na maila: wyslijpolski@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie :)
06.05.2020
Temat: Jak umiejętnie korzystać z tekstów innych autorów?
Otwórzcie podręczniki na stronie 213. Zapoznajcie się z informacjami dotyczącymi opisu bibliograficznego.
Następnie wykonajcie taki opis bibliograficzny w zeszycie. Opiszcie ulubioną książkę lub dowolny podręcznik szkolny.
Zapoznajcie się z zasadami poprawnego cytowania na stronach 214-215. Wykonajcie w zeszycie zadanie 4 .
Teraz odmieńcie przez przypadki słowo cudzysłów.
Zapiszcie w zeszycie zdania z użyciem tego wyrazu w dopełniaczu i miejscowniku.
Powodzenia:)
30.04.2020
Dzien dobry!
Temat: Jak rozpoznać alegorię sprawiedliwości?
Otwórzcie podręczniki na stronie 223.
Przyjrzyjcie się ilustracji przedstawiającej sprawiedliwość i napiszcie w zeszycie, jakie znaczenia mają poszczególne atrybuty. Dla ułatwienia można skorzystać z dostępnych on-line słowników symboli.
Co to jest atrybut? Jeśli nie pamiętacie, wyjaśnienie tego terminu znajdziecie obok ilustracji.
Teraz obejrzyjcie okładkę płyty pewnego znanego zespołu. Spróbujcie napisać, w jaki sposób alegoria sprawiedliwości została wykorzystana na tej ilustracji:
Teraz przypomnijcie sobie pojęcie alegorii.... Tak, tak przypomnijcie sobie, ponieważ już je znacie. Rozmawialiśmy o nim przy okazji omawiania różnych innych środków artystycznych. Dokładną definicję macie w podręczniku na stronie 224. Kto nie pamięta zapoznaje się z nią. Zwróćcie szczególną uwagę na to, czym alegoria różni się od symbolu.
Dla przypomnienia i utrwalenia proponuję szybką notatkę graficzną:
Teraz czas na przećwiczenie przypomnianych wiadomości.
Na początek zapoznajcie się z bajką "Lew pokorny" Ignacego Krasickiego - strona 224 w podręczniku.
Dla ułatwienia mamy tutaj kilka cech: pracowitość, upór, wierność, tchórzostwo, siła, spryt. Dopasujcie je do poszczególnych bohaterów. Następnie wskażcie morał bajki i 2-3 zdaniach objaśnijcie jego wymowę.
Na koniec otwórzcie zeszyty ćwiczeń i wykonajcie krótkie ćwiczenia na stronie 73.
Pozdrawiam Was serdecznie :)
Jeszcze info dla zapominalskich - na prace pisemne czekam do końca dzisiejszego dnia!
29.04.2020
Witajcie!
Temat: Cyceron w obronie sprawiedliwości - czytamy fragment powieści historycznej Roberta Harrisa.
Na dzisiejszej lekcji zapoznamy się z bardzo rozbudowanym i precyzyjnym systemem prawnym, jaki panował w starożytnym Rzymie. Prawa w Europie zmieniały się w ciągu wieków, ale wciąż są wzorowane na prawie rzymskim.
Otwórzcie podręczniki na stronie 218. Zapoznajcie się z tekstem " Niebezpieczna sprawa".
Ustalcie i zapiszcie w zeszycie, kiedy i gdzie rozgrywają się wydarzenia opisane w tekście.
Następnie przedstawcie i scharakteryzujcie bohaterów utworu. Wykonajcie w tym celu w zeszytach zadanie 3 na stronie 222.
Zapoznajcie się z definicją powieści historycznej. Przepiszcie ją do zeszytu.
Dla utrwalenia wiedzy dotyczącej tego gatunku wykonajcie w zeszycie ćwiczeń zadania na stronach 71-72.
Zadania z zeszytu i zeszytu ćwiczeń prześlijcie mi dziś na adres wyslijpolski@wp.pl
Powodzenia :)
24.04.2020
Dzień dobry:)
Temat: Jakie kwestie regulował Kodeks Hammurabiego?
Otwórzcie podręczniki na stronie 211. Zapoznajcie się z Kodeksem Hammurabiego.
Napiszcie w zeszycie odpowiedzi do zadania 1 i 4 na stronie 212.
W zadaniu 4 dokładnie przeanalizujcie prawa Hammurabiego. Wybierzcie te, które są według Was słuszne, zbyt surowe i niezgodne z Waszymi przekonaniami. Uzasadnijcie swój wybór.
Do następnej lekcji, czyli do środy, zróbcie zadanie 6 na stronie 212, a także wykonajcie kartę pracy (można ją przerysować do zeszytu):
Na wykonane zadania czekam pod adresem: wyslijpolski@wp.pl
Życzę Wam pięknego, słonecznego weekendu :)
23.04.2020
Witajcie!
Temat dzisiejszej lekcji: Człowiek i prawo - ćwiczenia językowe.
Następnie otwórzcie kartę pracy i w zeszycie wykonajcie ćwiczenia:
Powodzenia!
22.04.2020
Dzień dobry Uczniowie :)
Zapiszcie temat lekcji: "Syzyfowe prace" - powieść o dojrzewaniu.
Zapoznajcie się z poniższymi linkami, postępujcie zgodnie z wytycznymi i zapiszcie w zeszycie notatki.
Teraz czas na pracę domową, na którą czekam do 30 kwietnia. Będzie ona podlegała ocenie. Wybierzcie jeden z zaproponowanych tematów i napiszcie pracę pisemną, w której odwołacie się do lektury.
1. Każdy człowiek może w życiu doświadczyć samotności. Napisz rozprawkę, w której rozważysz, jakie były przyczyny samotności wybranych przez Ciebie bohaterów literackich. Odwołaj się do lektury "Syzyfowe prace" oraz do innego wybranego tekstu literackiego. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 200 słów.
2. Walka młodzieży polskiej z polityką wynaradawiania w "Syzyfowych pracach" Stefana Żeromskiego - opowiadanie.
3. Którego z bohaterów "Syzyfowych prac" chciałbyś mieć za przyjaciela i dlaczego? Napisz opis z elementami charakterystyki.
4. Napisz rozprawkę, w której udowodnisz, że "Syzyfowe prace" to tytuł metaforyczny.
Powodzenia :)
17.04.2020
Dzień dobry:)
Wciąż jesteśmy wśród tematów związanych z "Syzyfowymi pracami". Dziś przypomnimy sobie sylwetki bohaterów.
Temat:Andrzej Radek, Bernard Zygier, Anna Stogowska (Biruta) – osoby, które wywarły decydujący wpływ na Marcina Borowicza.
Za chwilę podzielimy się na grupy.
I grupa to osoby z numerami w dzienniku 1-6,
II grupa: numery 7-12,
III grupa: numery 13-19.
Teraz, na podstawie informacji z lektury, napiszemy charakterystykę:
grupa I: Andrzeja Radka, grupa II: Bernarda Zygiera, grupa III: Anny Stogowskiej (Biruty).
Zdaję sobie sprawę, że jest mnóstwo wypracowań na ten temat dostępnych w internecie. Wiem, że większość z Was świetnie sobie radzi z wyszukiwaniem odpowiednich treści :) Chciałabym jednak, żebyście korzystali jak najwięcej z informacji z lektury, stąd ten podział. Możecie podzielić się na klasowej grupie punktami do opracowania. Poświęcicie wtedy mało czasu, a poćwiczycie samodzielnie i na pewno wyjdzie z tego ciekawa praca. Później wystarczy, że ktoś spróbuje ułożyć poszczególne części w całość.
Jeśli ktoś nie ma ksiązki, wklejam link z treścią:
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/syzyfowe-prace.html
To plan charakterystyki, według którego działamy:
1. Wstęp.
2. Przedstawienie postaci (kim jest, w jakim jest wieku, gdzie się uczy, z jakiej pochodzi rodziny itd.).
3. Krótka historia losów bohatera/bohaterki.
4. Wygląd zewnętrzny, sposób ubierania się.
5. Cechy charakteru i okoliczności, w których te cechy się ujawniły. Cechy wyróżniające tę postać spośród innych.
6. Pasje, poglądy i zainteresowania.
7. Podsumowanie: moja ocena postaci.
Dzisiejszą lekcję możecie poświęcić na podział i zaznaczenie odpowiednich fragmentów w książce.
Na Wasze prace czekam do środy pod adresem: wyslijpolski@wp.pl
Jeśli wystąpi jakiś problem i nie będziecie mogli się dogadać w grupie, poproszę o prace indywidualne.
Życzę Wam udanego weekendu.
16.04.2020
Dzień dobry.
Zapiszcie temat dzisiejszej lekcji: Szkoła dawniej i dziś.
Następnie wykonajcie proszę kartę pracy, najlepiej przerysujcie ją do zeszytu i uzupełnijcie.
Kartę pracy znajdziecie tutaj.
Teraz spróbujcie porównać szkołę opisaną w "Syzyfowych pracach" z dzisiejszą szkołą. Zwróćcie uwagę na: warunki nauki, przedmioty szkolne, metody nauki, dostęp dzieci do edukacji, relacje między nauczycielami, uczniami i rodzicami, zachowanie i rozrywki uczniów.
Na efekty Waszej pracy czekam pod adresem mailowym: wyslijpolski@wp.pl
Powodzenia:)
15.04.2020
Dzień dobry Moi Drodzy po Świętach :)
Proszę Was dziś o zapisanie tematu i wykonanie zadań z poniższego linku, łącznie z pracą domową. Na Wasze odpowiedzi czekam dziś pod adresem mailowym wyslijpolski@wp.pl.
https://view.genial.ly/5e8b2559162c840e0f3e4e72/presentation-syzyfowe-prace-s-zeromski?fbclid=IwAR1ZEuPPai6tbJluAA6C2mTC9Pv--AfkuokIyUVNj7Gxep4glt84gDpB2G4
https://wordwall.net/resource/321265/s-żeromski-syzyfowe-prace-test-ze-znajomości-lektury
Miłego dnia :)
08.04.2020
Dzień dobry,
Dziś klikamy w link i postępujemy według kolejnych punktów instrukcji. Zadania oczywiście rozwiązujemy w zeszycie.
Powodzenia!
Kochani, pamiętajcie o lekturze... ostatnie dni na czytanie dla spóźnialskich. Mamy czas do 15 kwietnia.
Życzę Wam zdrowych, radosnych Świąt Wielkanocnych, odpocznijcie:)
03.04.2020
Dzień dobry:)
Zapiszcie temat dzisiejszej lekcji: Utrwalenie wiadomości.
Na poczatku krótkie ćwiczenie powtórzeniowe:
https://learningapps.org/1726786
Teraz otwieramy podręczniki na stronie 204 i czytamy zadanie 5. Macie tam klepsydrę, w której znajdują się różne pojęcia. Utrwalamy wiadomości i wyjaśniamy pojęcia w zeszycie. Starajcie się zrobić to samodzielnie, dopiero gdy w głowie pojawi się całkowita pustka sięgamy do podręcznika lub internetu. Pamiętajcie, że w tym momencie sprawdzacie siebie:)
Gdy zadanie wykonamy otwieramy podręczniki na stronie 209. Znajdują się tam wskazówki dotyczące przeprowadzania wywiadu. Przeczytajcie je i zredagujcie w zeszycie wywiad z wybranym bohaterem literackim z ksiązki, którą przerabialiśmy w tym roku szkolnym.
Pamiętajcie, żeby unikać pytań zamkniętych, rozpoczynających się od czy
Napiszcie proszę minimum po 7 pytań i odpowiedzi. Możecie też więcej;)
Na efekty Waszej pracy czekam pod adresem wyslijpolski@wp.pl
Życzę Wam udanego weekendu!
02.04.2020
Witajcie:)
Dalej powtarzamy.
Dziś ćwiczymy i powtarzamy to, co już wiemy:)
Robimy w zeszytach zadania 9-14, strona 208. W razie wątpliwości korzystamy z informacji zawartych w podręczniku.
Na efekty działań wczorajszych i dzisiejszych czekam pod adresem mailowym wyslijpolski@wp.pl
Pamiętamy też o lekturze, która już tuż, tuż...
Pozdrawiam
1.04.2020
Dzień dobry:) Dawno nie było lekcji... już widzę ten smutek na Waszych twarzach z tego powodu.... ;)
Moi Drodzy, zapiszcie temat lekcji: Powtórzenie wiadomości.
Dziś popracujemy samodzielnie i sprawdzimy na zakończenie rozdziału, co dobrze pamiętamy, a nad czym musimy jeszcze popracować.
Pracę rozłożymy na kilka lekcji, żebyście mogli to spokojnie zrobić.
Na początek rozgrzewka online:
https://learningapps.org/1887672
https://learningapps.org/6076680
A teraz otwieramy podręczniki na stronie 204. Zapoznajcie się z tekstem "Tato" Wiliama Whartona, a następnie wykonajcie zadania od 1 do 7 w zeszycie. W części zadań odwołujemy się do wiadomości z tekstu, w części do naszej przeogromnej wiedzy, którą zgromadziliśmy przez te wszystkie szkolne lata:)
Oczywiście chętnie zobaczę efekty Waszej pracy - wiecie gdzie je wysyłamy.
Teraz jeszcze ćwiczenie, które pomoże nam w pracy domowej:
https://learningapps.org/4836699
Praca domowa to zadanie 8 na stronie 208.
Chciałabym, żebyście przysłali mi je do wtorku 7 kwietnia na znany Wam adres mailowy wyslijpolski@wp.pl
Tak, tak... to nie prima aprilis:) Macie aż tydzień!
Udanego dnia!
P.S. Pamiętacie o lekturze? Tak się zastanawiam, skoro nasza lekcja przypada dopiero na środę, a zaraz po niej Święta, to może mielibyście ochotę ją przełożyć na po Świętach? Bo jest taka możliwość:) Czekam na propozycje...
27.03.
Moi drodzy Uczniowie :)
W ramach powtórzenia zróbcie w zeszycie zadanie 1 ze strony 202, następnie 3 ze strony 203 z podręcznika. Niektórych pojęć nie omawialiśmy. Można je zostawić lub odnaleźć znaczenie w sieci. Nadrobimy :) Poproszę o zdjęcia wykonanych zadań w przyszłym tygodniu :) Następnie kliknijcie w link.
Udanego weekendu. Pozdrawiam
26.03
Dzień dobry :)
Dziękuję za wszystkie prace. Jednak na kilka rozprawek wciąż jeszcze czekam;) Jak tylko sprawdzę, dostaniecie ode mnie informację zwrotną drogą mailową. Dziękuję też za zapytania, jeśli ktoś miał problem z rozwinięciem tematu. Pamiętajcie, jeśli czegoś nie wiecie lepiej zapytać - zawsze chętnie Wam pomogę :)
A jak poszło tworzenie zdrobnień i zgrubień? Od przyszłego tygodnia będę prosiła o przesyłanie wykonanych zadań. Również z tego tygodnia.
Na rozgrzewkę tworzymy zdrobnienia i zgrubienia od słów: kot, nos, brzuch, wąs - w zeszycie oczywiście.
A teraz posłuchajcie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=lWXSUuosxtk
Następnie przeczytajcie bajkę Michela Piqemala na stronie 140 w podręczniku.
Po przeczytaniu napiszcie w zeszycie co postanowił ojciec i dlaczego, jaki był cel jego działań.
Zastanówcie się i napiszcie, jaką rolę odgrywają rodzice w kształtowaniu postaw i zachowań dziecka.
Chciałabym też, abyśmy wszyscy byli gotowi z lekturą na poniedziałek 6 kwietnia. Tak więc czytamy...
Miłego dnia :)
25.03
Dzień dobry :)
Przeczytajcie dwa wiersze z podręcznika. Strony 138-139.
Napiszcie w zeszycie, kto jest podmiotem lirycznym i czego dotyczy jego wypowiedź.
Pomyślcie, na czym polegają podobieństwa w ujęciu tematu domu rodzinnego w obu utworach.
Określcie obrazy poetyckie.
Poćwiczcie też funkcję zdrobnień i zgrubień i wykonajcie w zeszycie zadania 4 i 5 ze strony 170 z podręcznika.
Pozdrawiam
17.03
Dzień dobry :)
Moi Drodzy, na początek utrwalamy wiadomości. Wykonajcie proszę kilka ćwiczeń.
https://wordwall.net/pl/resource/446980/polski/dopasuj-gatunki-do-epiki
https://wordwall.net/pl/resource/459134/polski/gatunki-i-rodzaje-literackie
https://wordwall.net/pl/resource/894445/polski/rodzaje-i-gatunki-literackie
https://wordwall.net/pl/resource/519120/polski/związki-frazeologiczne
https://wordwall.net/pl/resource/872786/polski/związki-frazeologiczne
https://wordwall.net/pl/resource/829373/polski/związki-frazeologiczne
https://wordwall.net/pl/resource/907479/uzupełnij-zdania-wyrazami-z-ramki-tak-aby-zawierały-poprawne
https://wordwall.net/pl/resource/892740/polski/synonimy-antonimy-neologizmy
Wybierz po 3 związki frazeologiczne i wyjaśnij ich znaczenie w zeszycie:
https://wordwall.net/pl/resource/771025/związki-frazeologiczne
https://wordwall.net/pl/resource/829373/polski/związki-frazeologiczne
W dalszym ciągu czytamy lekturę "Syzyfowe prace":
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/syzyfowe-prace.html
18.03
Witajcie :)
Pytania i odpowiedzi zapisujemy w zeszycie:
https://wordwall.net/pl/resource/904282/polski/czas-na-powtórkę-odpowiedz-na-pytania
I jeszcze trochę poćwiczymy ortografię:
https://learningapps.org/4752820
Pamiętajcie też proszę o platformie instaling. Jeśli ktoś nie pamięta hasła do swojego konta, proszę o informację, chętnie udostępnię.
19.03
Dzień dobry :)
Przypomnij sobie, jak piszemy rozprawkę. Skorzystaj z kart pracy, wiadomości z podręcznika, internetu. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 8 na stronach 57-60 w zeszycie ćwiczeń.
20.03
Dzień dobry :) Dziś pierwszy dzień wiosny :)
Dalej ćwiczymy pisanie rozprawki. Wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika na stronach 174-175. Następnie napisz rozprawkę na temat podany w zadaniu 6. Odwołaj się w niej do przykładów nie tylko z życia codziennego, ale również z literatury, filmu. Wykorzystaj słownictwo z kart pracy, które otrzymałeś na lekcjach. Na napisanie rozprawki masz czas do środy (25.03). Pracę przyślij mi na adres mailowy: wyslijpolski@wp.pl. Praca będzie podlegała ocenie. Przypominam, że praca powinna być samodzielna.
Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.
24.03
Witajcie :)
Jak idzie czytanie lektury? Za 2 tygodnie wspólnie ją sobie omówimy - nawet na odległość jeśli będzie taka potrzeba.
Cały czas czekam też na Wasze rozprawki. Do środy. Na razie dostałam 4 prace - czyli czekam na pięknie napisane teksty od pozostałych świetnych Siódmoklasistów. Przypominam też, że w pracy należy się odwołać do literatury lub filmu.
Dziś zróbcie kilka ćwiczeń ze stron 42-44, a na koniec zmierzcie się z krzyżówką na stronie 42.
Miłego dnia :)