25.05.2020
Materiały do lekcji zamieszczane są w aplikacji classroom. Kod do zajęć: 2vpdelu
22.05.2020
Witajcie!
Temat: Jeśli zdarzenia ułożą się inaczej, niż zakładaliśmy....
Otwórzcie podręczniki na stronie 277. Zapoznajcie się z tekstem Marcina Szczygielskiego "Za niebieskimi drzwiami".
Na podstawie tekstu napiszcie, z czego się cieszył i na co czekał chłopiec.
Następnie wykonajcie w zeszycie zadanie 2 na stronie 280. Żeby go dobrze wykonać przypomnijcie sobie, czym różni się pamiętnik od dziennika.
Pamiętajcie też, że wypowiedź zapisujemy w cudzysłowie wtedy, gdy cytujemy ją dosłownie. Na przykład jeśli przepisujemy jakiś fragment tekstu dosłownie, bez zmieniania niczego lub gdy cytujemy kogoś wypowiedź.
Życzę Wam pięknego weekendu :)
19.05.2020
Dzień dobry,
Temat: W roli dziennikarzy.
Kochani, na początek zastanówcie się, czy znacie jakichś dziennikarzy? Jakimi sprawami się przede wszystkim zajmują? Jakie tematy poruszają?
Otwórzcie podręczniki na stronie 266. Zapoznajcie się informacjami, czym zajmuje się reporter, dziennikarz, korespondent i pewnie znany Wam najbradziej youtuber. Zróbcie na ten temat krótką notatkę w zeszycie.
Jest kilka zasad, którymi powinni kierować się dziennikarze. Powinni:
- podawać tylko sprawdzone, wiarygodne informacje,
- nie naruszać niczyjej prywatności,
- wypowiadać się świadomie i kulturalnie,
- informować rozmówców, jak wykorzystają zgromadzony materiał.
Przepiszcie też do zeszytu i zapamiętajcie, czym różni się fakt od opinii.
Fakt oznacza to, co zaszło lub zachodzi w rzeczywistości.
Opinia to przekonanie o kimś lub o czymś, pogląd na jakąś sprawę, ocena.
Zróbcie w zeszycie zadanie 4. Postarajcie się odróżnić wypowiedzi, które zawierają wyłącznie informacje o faktach, a które - opinie.
Miłego dnia :)
18.05.2020
Witajcie!
Temat dzisiejszej lekcji: Komu i dlaczego - według starożytnych Greków - udało się sprowadzić nieszczęścia i śmierć na ludzi.
Przypomnijcie sobie mit o Prometeuszu i zastanówcie się, co było źródłem konfliktu między Zeusem a tytanem.
Otwórzcie podręczniki na stronie 274. Zapoznajcie się z mitem "Puszka Pandory".
Gdy skończycie zróbcie zadanie 1. Należy przepisać do zeszytu zdania zgodne z treścią tekstu.
Przepiszcie do zeszytu:
Związek wyrazowy "puszka Pandory" znaczy przenośnie "zbiór, źródło zła, kłopotów, nieszczęść".
Ułóżcie zdanie z tym związkiem.
Wasze baśnie są piękne :) Jestem jeszcze w trakcie sprawdzania, ale muszę przyznać, że macie niezwykłe wyobraźnie. Proszę o uzupełnienie braków przez osoby, które pracy nie przysłały.
Pozdrawiam Was serdecznie!
15.05.2020
Dzień dobry:)
Kochani, dziś powracamy do mitologii... Z pewnością pamiętacie herosów, bogów i bohaterów, o których mówiliśmy jesienią.
Temat: Daremny trud Syzyfa - o karze za zuchwałość.
Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 268. Przeczytajcie mit "Syzyf" Jana Parandowskiego.
Następnie zapoznajcie się z prezentacją, postarajcie się zrobić w zeszycie poszczególne zadania, o ktorych jest tam mowa. Ostatni slajd, czyli związki frazeologiczne na razie omińcie. Wrócimy do tego wspólnie.
Powodzenia Kochani, życzę Wam udanego weekendu :)
12.05.2020
Witam Was Moi Piątoklasiści :)
Na ostatniej lekcji trochę popisaliście.... Niby streszczenie - wydawałoby się krótko, ale Wasze prace trochę zajęły. Cieszy mnie jednak, że tak świetnie sobie poradziliście - mówię o osobach, które do mnie napisały. Na resztę prac wciąż czekam.
Dziś troszkę ćwiczeń ortograficznych. Z pisownią zakończeń wyrazów wiele osób ma problemy. Obserwuję to głównie podczas Waszych zadań pisemnych.
Temat lekcji: Pisownia Ą i Ę - ćwiczenia.
Dziś proszę Was o zrobienie ćwiczeń z karty pracy. Na początek zapoznajcie sie spokojnie z zasadami pisowni, a następnie spróbujcie wykonać zadania:
Ćwiczenia wykonujemy w zeszycie. Do mnie prześlijcie ćwiczenie 4, czyli poprawnie zapisany sms.
Udanego dnia :)
11.05.2020
Dzień dobry :)
Zapiszcie temat lekcji: Minimum słów, maksimum treści, czyli jak streszczać tekst.
Na dzisiejszych lekcjach dowiemy się, jak napisać poprawnie streszczenie.
Otwórzcie podręczniki na stronie 263 i zapoznajcie się z tekstem "Zadanie domowe". Następnie wykonajcie w zeszycie zadania 1,2,3 pod tekstem. Później przeczytajcie definicję dotyczącą tego, jak poprawnie streścić tekst, jakich informacji unikamy pisząc tę formę wypowiedzi.
Praca domowa to zadanie 6 na stronie 265. Prześlijcie mi je na adres wyslijpolski@wp.pl
Powodzenia! Przypominam, że na baśń czekam do piątku. Mam nadzieję również, że komuś udało się w weekend zrobić pyszny, zdrowy deser dla całej rodzinki.
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę udanego tygodnia :)
08.05.2020
Witajcie:)
Na ostatniej lekcji czytaliśmy tekst o zdrowym odżywianiu. Świetnie poradziliście sobie z odpowiedziami na pytania w jaki sposób bohater postanowił zmienić swój sposób odżywiania, co zostało wyeliminowane z jego jadłospisu.
Dziś zapiszcie temat lekcji: Jak walczyć z przyzwyczajeniami? Zdrowe przepisy na małe desery.
Zapoznajcie się z zasadami zdrowego żywienia dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Znajdziecie je na stronie 258 w zadaniu 3. Mam nadzieję, że Wasze odżywianie jest zgodne z zamieszczoną piramidą. Starajcie się, by tak było, bo to co spożywacie ma wpływ na Wasz prawidłowy rozwój. A wszyscy do szkoły musimy wrócić cali i zdrowi :)
Teraz przypomnijcie sobie jak zapisujemy przepis kulinarny. Jest to informacja o tym, z czego i w jaki sposób możemy przyrządzić jakąś potrawę.
W przepisie nie powinno zabraknąć informacji o:
- nazwie potrawy, którą przygotowujemy,
- czasie przygotowania,
- składnikach i przyborach kuchennych potrzebnych do jej sporządzenia,
- sposobie przygotowania (co i w jakiej kolejności należy wykonać).
Waszym zadaniem będzie wymyślenie i napisanie w zeszycie przepisu na deser składający się z wybranych zdrowych produktów. Rysunek jest również mile widziany.
Może wykonacie go w weekend dla członków rodziny? Po powrocie do szkoły na pewno zrobimy godzinę wychowawczą z przygotowaniem takich pyszności... :)
A teraz czas na zadanie, które będzie podlegać ocenie. Na napisanie macie tydzień, czyli przysyłacie mi je do piątku 15 maja na adres wyslijpolski@wp.pl
Co należy zrobić? Nie tak dawno mieliśmy lekcję o baśni "Bajka" Henryka Sienkiewicza (strona 218). Przy tej okazji przypominaliśmy sobie cechy, którymi baśnie zazwyczaj się charakteryzują.
Są to:
*bliżej nieokreślone czas i miejsce wydarzeń,
*bohaterowie mający nadzwyczajne moce, np. wróżki,
*cudowne zdarzenia,
*szczęśliwe zakończenie,
*pouczenie zawarte w opowieści.
Niżej znajdziecie fragmenty pewnej baśni. Tekst trzeba dopełnić według instrukcji umieszczonych na marginesie. Wszystkie dopiski muszą pasować do gotowych fragmentów baśni. Najlepiej jakbyście przepisali całość, ale jak ktoś nie da rady, wystarczą fragmenty, które należy dopisać. Pamiętajcie, aby pisać starannie, zastosować akapity. Unikamy błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów.
Gdyby skany były niewyraźne dajcie proszę znać. Postaram się je poprawić.
Jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania, coś będzie niejasne - pytajcie śmiało!
Powodzenia, a tymczasem życzę Wam pięknego weekendu pełnego zabawy i odpoczynku od szkoły :)
05.05.2020
Dzień dobry:)
Temat lekcji: Kilka słów o zdrowym odżywianiu.
*Otwórzcie podręczniki na stronie 257. Zapoznajcie się z tekstem i napiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania:
Kto postanowił zmienić sposób odżywiania i dlaczego?
Co zostało wyeliminowane z codziennego jadłospisu?
Na jakich produktach opierała się nowa dieta?
*Następnie wypiszcie z tekstu w zeszycie po 3 znane części mowy.
Rozwiązania prześlijcie mi na e-maiala do następnej lekcji.
Dla chętnych do zrobienia róznież ćw. 3 i 4 na stronie 100 w zeszycie ćwiczeń - również podeślijcie.
Powodzenia :)
04.05.2020
Witajcie w maju :)
Temat lekcji: Grupa podmiotu i grupa orzeczenia.
Przypomnijcie sobie z poprzednich lekcji, co to jest podmiot i orzeczenie. Wykonajcie krótkie ćwiczenie. Po zrobieniu klikamy w niebieską ikonkę z prawej strony i sprawdzamy, czy dobrze wykonaliśmy zadanie.
Następnie zapiszcie w zeszycie notatkę:
Podmiot i orzeczenie tworzą w zdaniu związek główny.
Pozostałe związki to związki poboczne.
Grupa podmiotu - to podmiot i wyrazy, które go określają.
Grupa orzeczenia - to orzeczenie i wyrazy, które go określają.
Teraz dla utrwalenia kilka ćwiczeń do wykonania. Zacznijcie od wysłuchania piosenki, następnie klikajcie po kolei w zwierzątka oznaczone numerami i wykonajcie ćwiczenia. Tam, gdzie jest informacja, aby zapisać w zeszycie - zapisujecie.
Następnie, aby się sprawdzić zróbcie ćwiczenie 1 i 2 na stronach 99-100 w zeszycie ćwiczeń.
Temat dzisiejszej lekcji znajduje się na stronach 255 i 256 w podręczniku.
Zadania z zeszytu i ćwiczeń przyślijcie do mnie :)
Pięknego dnia!
28.04.2020
Temat lekcji: Jak napisać instrukcję?
Otwórzcie podręczniki na stronie 244 i zapoznajcie się z tekstem "Kupść".
Ułóżcie pytania dotyczące treści przeczytanego tekstu. Zwróćcie uwagę, aby rozpoczynały się od słów zamieszczonych w zadaniu 1 na stronie 249.
Następnie przeczytajcie definicję instrukcji na stronie 249.
Dla utrwalenia wykonajcie zadania w zeszycie ćwiczeń na stronach 98-99.
Pozdrawiam :)
27.04.2020
Witajcie :)
Temat lekcji: O tradycjach i zwyczajach, tych dawnych i tych całkiem nowych.
Na początek krótkie ćwiczenia dotyczące zdrobnień:
https://wordwall.net/pl/resource/1083697/polski/zdrobnienia
https://wordwall.net/pl/resource/1336291/zdrobnienia
Teraz otwórzcie podręczniki na stronie 241 i zapoznajcie się z fragmentami "Pana Tadeusza". Przeczytajcie wszystkie fragmenty powoli, najlepiej 2 razy, ponieważ słownictwo może być dla Was niezrozumiałe. Niektóre wyrazy są objaśnione z boku.
Wybierzcie jeden z fragmentów i nadajcie mu tytuł. Następnie w kilkuzdaniowej wypowiedzi opiszcie obyczaje tam ukazane.
Na Wasze wypowiedzi czekam pod adresem wyslijpolski@wp.pl
Może ktoś z Was chciałby opisać również jakieś tradycje lub zwyczaje praktykowane w Waszych domach?
Powodzenia :)
24.04.2020
Dzień dobry Uczniowie :)
Temat lekcji: Kto, dla kogo i o czym śpiewa kołysankę?
Otwórzcie podręczniki na stronie 236. Zapoznajcie się z utworem "Kołysanka dla Okruszka".
Na podstawie tekstu i jego tytułu ustalcie, co robi nadawca wypowiedzi i co dzieje się z odbiorcą.
Następnie zapoznajcie się z informacjami dotyczącymi zdrobnienia na stronie obok. Przepiszcie wiadomości z ramki do zeszytu.
Dla utrwalenia poznanych wiadomości wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronie 93.
Dziś niczego nie musicie mi wysyłać.
Życzę Wam udanego weekendu Kochani, odpoczywajcie w słoneczku :)
21.04.2020
Witajcie!
Na początek krótkie przypomnienie ostatnich lekcji. Wykonajcie proszę ćwiczenia:
https://wordwall.net/pl/resource/1209897/język-polski/zdanie-pojedyncze-rozwinięte-i-nierozwinięte
https://wordwall.net/pl/resource/1050970/wskaż-zdanie-pojedyncze
https://wordwall.net/pl/resource/1275087/zdanie-pojedyncze-rozwinięte-i-nierozwinięte
A teraz zapiszcie temat: Czego oczekuje i o czym marzy niepełnosprawna Ola?
Przeczytajcie w podręczniku opowiadanie na stronach 229-234 i zróbcie w zeszycie zadanie 1 na stronie 234.
Pozdrawiam
20.04.2020
Dzień dobry :)
Dziś kontynuujemy temat z poprzedniej lekcji. Przypomnieliśmy sobie, czym się różni zdanie pojedyncze od zdania złożonego. Dziś skupimy się na zdaniu pojedynczym. Poznamy dwa nowe terminy. Otwórzcie podręczniki na stronie 229. Zapoznajcie się z definicją zdania pojedynczego nierozwiniętego i rozwiniętego. Zdanie pojedyncze - zawiera tylko jedno orzeczenie (jeden czasownik). Zdanie pojedyncze nierozwinięte zawiera podmiot i orzeczenie lub samo orzeczenie. Zdanie rozwinięte oprócz podmiotu i orzeczenia ma jeszcze określenia. Następnie wykonajcie w zeszycie notatkę:
podmiot + orzeczenie = zdanie nierozwinięte
np. Czyta.
Pomarańcze dojrzewają.
Była przerwa.
Marysia tańczy.
podmiot + orzeczenie + określenie = zdanie rozwinięte
np. Mój pies szczekał na przechodniów.
Była długa przerwa.
Mała Marysia tańczy wesoło.
Dla utrwalenia wiadomości wykonajcie w zeszycie zadanie 4 ze strony 229, a następnie zadania 1,2,3,4 ze stron 91-92 w zeszycie ćwiczeń.
Zadania wyślijcie mi dzisiaj na adres wyslijpolski@wp.pl
Powodzenia:)
17.04.2020
Dzień dobry :)
Dziś przed nami trochę przypomnienia tego, czego uczyliśmy się jeszcze w szkole.
Temat lekcji: Czym różni się zdanie pojedyncze rozwinięte od zdania nierozwiniętego?
Jeszcze nie tak dawno rozróżnialiśmy wspólnie zdania pojedyncze, złożone i równoważniki zdań. Pamiętacie? Jeśli nie do końca, dla przypomnienia otwieramy podręczniki na stronie 208.
Zdanie pojedyncze zawiera jedno orzeczenie: Marysia tańczy
Zdanie złożone zawiera dwa orzeczenia lub więcej: Marysia tańczy i śpiewa.
Równoważnik zdania nie zawiera orzeczenia - czyli czasownika w formie osobowej: Gdzie Łukasz? Tańczyć!
Na rozgrzewkę wykonajcie zadanie 2 ze strony 228 z podręcznika. Pamiętajcie, że orzeczenia podkreślamy 2 liniami.
Teraz zapoznajcie się proszę z informacjami w ramce na tej samej stronie i zanotujcie je w zeszycie. Poznajemy tam nowy termin: podmiot.
Aby poćwiczyć, wykonajcie zadanie 3 a) na stronie 228. Przepiszcie podane zdania do zeszytu i podkreślcie jedną linią podmiot, a dwiema liniami orzeczenie.
Na rozwiązane zadania czekam do poniedziałku, otrzymacie za nie ocenę: wyslijpolski@wp.pl
Dla chętnych jeszcze dwa ćwiczenia dla utrwalenia:
https://wordwall.net/pl/resource/995707/język-polski/podmiot
https://wordwall.net/pl/resource/1013856/polski/kategorie-podmiot-i-orzeczenie
Powodzenia:)
7.04.2020
Dzień dobry:)
Zapiszcie temat dzisiejszej lekcji: Ćwiczenia w twórczym pisaniu.
Dziś przed Wami trochę pisania. Za chwilę Święta Wielkanocne. Chciałabym, żebyście napisali opowiadanie, którego akcja dzieje się właśnie podczas Świąt. Spróbujcie dokładnie opisać głównego bohatera, jak wygląda, jakie ma cechy. Wymyślcie ciekawe przygody, które mogły się wydarzyć w tym czasie. Pamiętajcie o akapitach i starannym piśmie. Na Wasze prace czekam pod adresem mailowym: wyslijpolski@wp.pl
Aby przypomnieć sobie, z czym kojarzymy Święta zajrzyjcie w poniższy link:
https://view.genial.ly/5e8afade260c290e39bac680/game-podroz-na-wyspe-wielkanocna?fbclid=IwAR13xS0v6xU2LuECMieHn0QEZDNZG83cT2K5WLF-3aJ7QO0Hyk56INsI5Vo
Życzę Wam Kochani przede wszystkim zdrowych, radosnych Świąt Wielkanocnych. Odpocznijcie! I do zobaczenia jak najszybciej:)
6.04.2020
Dzień dobry:)
Zapiszcie temat lekcji: Czas na bajkę.
Dziś dalej pracujemy nad bajkami. Znacie już cechy bajek? Pamiętajcie, że to krótkie utwory napisane wierszem lub prozą, których bohaterowie - najczęściej zwierzęta i rośliny - uosabiają cechy ludzkie. Zawierają pouczenie (morał). Pokazują między innymi, jak postępować i czego unikać w życiu.
Otwieramy zeszyty ćwiczeń na stronie 88 i zapoznajemy się ze znanym nam już "Pawłem i Gawłem".
Po przeczytaniu utworu wykonujemy ćwiczenia 1-5 pod tekstem.
Na efekty wykonanych zadań czekam do następnej lekcji. Z pewnością świetnie sobie poradzicie.
Ćwiczenia wysyłamy na adres wyslijpolski@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie:)
3.04.2020
Dzień dobry.
Zapiszcie temat lekcji: Jaki utwór nazywamy bajką?
Otwórzcie podręczniki na stronie 223. Macie tam małe rysunki przedstawiające różne zwierzęta i rośliny. Wybierzcie pięć z nich i spróbujcie napisać cechy, z którymi najczęściej są kojarzone.
Na stronie 226 znajduje się definicja bajki - zapiszcie ją proszę w zeszycie.
Następnie przeczytajcie kilka krótkich bajek ze stron 223-225. Wybierzcie jedną, która najbardziej Wam przypadła do gustu i na jej podstawie zróbcie w zeszycie zadanie 1 a).
Na pewno zauważycie, że utwory mają różny poziom trudności. Najtrudniejsza ze względu na archaiczne (przestarzałe) formy jest bajka Adama Mickiewicza. Zawiera dużo wyrazów, których znaczenia nie zrozumiecie. Część z nich jest wyjaśniona po boku. Podczas czytania warto zwrócić na nie uwagę.
Wyniki swojej pracy prześlijcie mi na adres wyslijpolski@wp.pl
Życzę Wam udanego weekendu:)
31.03.2020
Witajcie :)
Zapiszcie w zeszycie temat lekcji: O źródle, z którego im więcej się weźmie wody, tym więcej jej napływa.
Dziś przed nami temat związany z baśniami. Kto potrafi wymienić poznane wcześniej baśnie? Jestem pewna, że znacie ich mnóstwo.
Baśnie noszą charakterystyczne dla siebie cechy. Są to:
*bliżej nieokreślone czas i miejsce wydarzeń,
*bohaterowie mający nadzwyczajne moce, np. wróżki,
*cudowne zdarzenia,
*szczęśliwe zakończenie,
*pouczenie zawarte w opowieści
Przeczytajcie baśń pt. "Bajka" w podręczniku na stronach 218-219. Spróbujcie ustalić czas i miejsce opisanych zdarzeń, wymieńcie bohaterów, napiszcie w kilku zdaniach, co się wydarzyło.
A pamiętacie baśń "Śpiąca królewna"?
Jeśli ktoś nie pamięta dokładnie, można posłuchać tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=C7mCO9mhsck
Spróbujcie wskazać podobieństwa i różnice między utworami "Bajka" i "Śpiąca królewna".
Na podstawie tekstu "Bajka" uzupełnijcie w zeszycie zdanie z zadania 3 b)
Praca domowa
*Zastanówcie się i napiszcie w zeszytach jak zachowuje się osoba kierująca się dobrocią serca
*Napiszcie życzenia urodzinowe do wybranej osoby, w których nawiążecie do słów królowej wróżek
Na Wasze prace czekam od adresem email: wyslijpolski@wp.pl
Pozdrawiam serdecznie
30.03.2020
Dzień dobry Kochani :)
Dziś poniedziałek i nowy tydzień przed Nami.
Zapiszcie w zeszycie temat lekcji: Dla tych, którzy poszukują piękna... - Leopold Staff "Czucie niewinne".
Otwórzcie podręczniki na stronie 216. Zacznijcie od zrobienia zadania wstępnego.
Następnie przeczytajcie wiersz. Zastanówcie się, kiedy i w jakiej sytuacji wypowiada się podmiot liryczny (czyli osoba mówiąca w wierszu).
Wykonajcie w zeszycie zadanie 2.
Napiszcie też, z ilu zwrotek składa się wiersz, ile ma wersów, czy występują w nim rymy.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę mi wysłać na adres: wyslijpolski@wp.pl
Miłego dnia.
27.03
Moi Drodzy :)
Po tym, jak zpoznaliście się z zasadami ortograficznymi, poćwiczcie swoją wiedzę w zeszytach ćwiczeń na stronach 85-86.
Następnie kliknijcie w link.
Udanego weekendu i dobrej zabawy :)
16.03
Utrwal swoją wiedzę dotyczącą ostatnio przeczytanej lektury. Plan wydarzeń zapisz w zeszycie.
https://wordwall.net/pl/resource/710813/polski/teleturniej-katarynki
https://wordwall.net/pl/resource/588052/katarynka-plan-wydarzeń
https://wordwall.net/pl/resource/706804/polski/katarynka
Przypomnij sobie odmianę przez przypadki i wykonaj ćwiczenia:
https://wordwall.net/pl/resource/230724/polski/odmiana-wyrazów-przez-przypadki
https://wordwall.net/pl/resource/527031/polski/przypadki
https://wordwall.net/pl/resource/535297/polski/odmiana-przez-przypadki
Wylosuj 3 wyrażenia i odmień w zeszycie:
https://wordwall.net/pl/resource/894101/polski/odmień-przez-przypadki
Pamiętaj o ćwiczeniu ortografii na stronie instaling. Jeśli nie pamiętasz hasła do swojego konta, proszę o wiadomość.
17.03
Dzień dobry :)
Dzis powtórzymy sobie informacje dotyczące różnych części mowy. Wykonajcie proszę kilka ćwiczeń:
https://wordwall.net/pl/resource/833616/części-mowy/przypadki-dla-mojej-kochanej-5b
https://wordwall.net/pl/resource/440818/polski/części-mowy
https://wordwall.net/pl/resource/522164/polski/części-mowy
https://wordwall.net/pl/resource/542566/polski/części-mowy-pojęcia
https://learningapps.org/1831960
https://learningapps.org/1876172
Te dwa ćwiczenia wykonajcie w zeszycie. Losujemy zagadnienia, przepisujemy do zeszytu i wykonujemy polecenie pisemnie.
https://wordwall.net/pl/resource/308062/części-mowy-powtórzenie
https://wordwall.net/pl/resource/522168/polski/części-mowy
18.03
Dzień dobry :)
Popatrz przez okno i napisz co widzsz. Ułóż 7 zdań. Podkreśl orzeczenia.
Wykonaj ćwiczenie. Zdania przepisz do zeszytu. Podkreśl orzeczenia.
https://learningapps.org/1143890
Proszę o czytanie lektury "W osiemdziesiąt dni dookoła świata".
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/w-80-dni-dookola-swiata.html
19.03
Dzień dobry :)
Napisz w zeszycie list do mnie (list prywatny).Opisz w nim, jak mijają ci ostatnie dni. Co robisz, czy coś ciekawego czytałeś/aś? Pamiętaj o wszystkich elementach listu. Chętnie przeczytam, jak się zobaczymy.
Posłuchaj piosenki i napisz o czym opowiada :
https://www.youtube.com/watch?v=rFxKrl1n550
20.03
Witajcie :) Dziś pierwszy dzień wiosny :)
Napiszcie w zeszycie opowiadanie (około 15 zdań) o spotkaniu z wybranym bohaterem literackim. Opiszcie, co wam się przydarzyło, jakie ciekawe przygody was spotkały. Pamiętaj o akapitach.
Poćwicz ortografię:
https://wordwall.net/pl/resource/928016/polski/ó-wymienne
https://wordwall.net/pl/resource/927681/polski/ch-wymienne
Powodzenia, udanego weekendu :)
23.03
Dzień dobry Kochani :)
Przypomnijcie sobie, co tworzy rytm utworu? Jakie cechy powinien posiadać wiersz, aby był rytmiczny? Podręcznik, strona 210-211. Następnie wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń, strony 83-84. Wypiszcie z wiersza w zeszycie przykłady znanych części mowy.
24.03
Witajcie Uczniowie :)
Zapoznajcie się dziś z zasadmi pisowni wyrazów z rz, ż, ch, h. Zróbcie notatkę w zeszycie, wykorzystajcie w niej informacje z ramki w podręczniku na stronie 221. Następnie dla utrwalenia zróbcie w zeszycie zadanie 4 strona 222 - całe :)
Poczytajcie też o wyjątkach :)
Pozdrawiam, miłego dnia.