04.2021
Drogie Dzieci!
Na zajęciach przerabiacie właśnie temat o wodzie. Z tego powodu przygotowałam dla Was materiał, jak samodzielnie wykonać z papieru rybkę – metodą origami:
https://www.youtube.com/watch?v=pTPqT6_Ee7c
Możecie przygotować kilka rybek w różnych kolorach, przypiąć do nich metalowe spinacze a z patyka i sznurka zrobić wędkę. Na końcu sznurka będzie potrzebny mały magnes, by móc przy jego pomocy: „łowić rybki”. Zachęcam do przeprowadzenia rozgrywek: „Kto złapie najwięcej rybek” – zaproście do wspólnej zabawy kogoś z Bliskich!
Przy okazji proszę powtórzcie kilka razy łamaniec językowy: „Idź z dżdżownicą nocą na ryby”. Jestem ciekawa, jak sobie z tym zadaniem poradzicie i bardzo chętnie wysłucham efektów Waszej pracy w przedszkolu:
Przyjemnej zabawy i suuuper dnia!!!!!
Pani Ula
XXX
04.2021
Drogie Dzieci!
Przygotowałam na dzisiaj dla Was bardzo przyjemne zadanie. Należy wydrukować niżej przedstawioną ilustrację rakiety, pociąć ją na poszczególne elementy – figury geometryczne i spróbować ponownie je ułożyć, by powstał taki sam pojazd latający.
Link do strony z ilustracją:
https://www.google.com/search?q=obraz+z+figur+geometr+karta+pracy&tbm=isch&ved=2ahUKEwis_Ln0xervAhXE8qQKHSMGCYoQ2-cCegQIABAA&oq=obraz+z+figur+geometr+karta+pracy&gs_lcp=CgNpbWcQA1DcgAZY050GYKihBmgAcAB4AIABkQeIAeYXkgENMC44LjEuMS4wLjEuMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=YNBsYKzMBsTlkwWjjKTQCA&bih=657&biw=1366#imgrc=dNDVfHnaVQiMfM
Bylibyście gotowi wybrać się taką rakietą w podróż kosmiczną???
Przyjemnej pracy, Kochani i dobrego dnia!
Pozdrawiam Was serdecznie!
Pani Ula
XXX
Drogie Dzieci!
Przybył do Was Zajączek w formie puzzli.
Poproście rodziców o wydrukowanie ilustracji i potnijcie ją wzdłuż linii. Spróbujcie
samodzielnie ułożyć puzzle i naklejcie je na kolorową kartkę!
Uda Wam się znaleźć 10 różnic porównując oba obrazki?
Połączcie kropki!
Przyjemnej zabawy!
Życzę Wam i Waszym Bliskim zdrowych, błogosławionych i radosnych Świąt Wielkanocnych!
Urszula Mazur
XXX
6.2020
Witajcie Kochani ;) To już ostatni wpis w tym roku szkolnym ;) Mam wielką nadzieję, że we wrześniu wyruszycie na przygodę ze szkołą już w normalnym, tradycyjnym trybie ;) Życzę Wam powodzenia ;)
Dziękuję za wspólnie spędzony czas podczas zajęć, miło mi było Was bliżej poznać i mam nadzieję, że też wyćwiczyć pewne nawyki ;)
Pożegnania nadszedł czas ;) Pozdrawiam słodko Pani Anitka ;)
Witam serdecznie wszystkie dzieciaki zapisane na zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w przedszkolu. Dziękuję za przesłane zdjęcia na komunikatorze WhatsApp, jest mi bardzo miło, że wszystkie dzieciaki wykonały pracę na 6+ ;)
Nastały małe zmiany i to właśnie tutaj na stronie, w zakładce zajęcia korekcyjno - kompensacyjne będę dodawała nowe zadania, przesyłała karty pracy oraz propozycje prac plastycznych do wykonania.
19.06.2020 Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w Przedszkolu
Witajcie Wytrwali Uczniowie ;) Zapraszam na zajęcia ;) W dniu dzisiejszym poćwiczycie liczenie ;) Zapraszam na film dzięki któremu rozwiniecie swoje zdolności słuchowo- ruchowe ;) Życzę Wam udanej zabawy ;)
Już niedługo odjedziecie na wspaniałe Wakacje ;) Być może wybierzecie taki środek transportu jak POCIĄG?
Zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej do której użyjecie różnorodnych składników ;) Rzeczy znalezionych na łące, w najbliższym otoczeniu ;) Wystarczy, że namalujecie lokomotywę z wagonikami, każdy z nich będzie przewoził coś innego ;) Powodzenia ;) Czekam na relacje z zajęć teraźniejszych i zaległych ;)
12.06.2020 (piątek)
Witajcie Kochani ;) Zapraszam na zapoznanie się z kolejnymi zajęciami ;) Dzięki poniższym kartom pracy poćwiczycie spostrzegawczość, skupienie, a także będziecie potrafili stworzyć powtarzający się wzór – czyli pewną sekwencję ;), macie czas na wykonanie kart cały tydzień ;) Czekam na relację na za pośrednictwem komunikatora WhatsApp ;)
29.05.2020 (piątek)
Witam serdecznie moich zdolnych i solidnych uczniów z grupy zajęć korekcyjno – kompensacyjnych. Już bardzo za Wami tęsknię i nie ukrywam, że chciałabym poprowadzić zajęcia „oko w oko” ;) Jednak zanim do tego dojdzie nadal pracujemy zdalnie ;)
Dzisiejsze zajęcia będą niezwykłe ;) Rzadkością jest, żebym zachęcała do „grania w gry”, ale dzisiaj robię wyjątek. Poniżej znajdziecie link do gry, dzięki której poćwiczycie rytmy – czyli sekwencje, a prościej mówiąc będziecie tworzyli szeregi ;) Mało tego postarajcie się nazwać dzieci świata, które pojawią się podczas gry ;) Życzę udanej zabawy ;)
Na początek jednak zapraszam do rozgrzania paluszków ;) Zróbcie to wraz z Rodzicami na podstawie rysunków ;)
Zapraszam do gry „Rytmy – Dzieci Świata” - dzięki której poćwiczycie kolejność.
https://view.genial./5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
A oto kojenja gra „Dzieci Świata – Spostrzegawczość” - dzięki której rozwiniecie swój zmysł szybkiego i sprawnego spostrzegania ;)
https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23
Życzę miłej zabawy – Prowadząca Anita Morawiec – Lesik
22.05.2020 (piątek)
Witajcie Pracowite Przedszkolaki ;) Na podsumowanie tygodnia, jak co piątek spotykamy się na zajęciach korekcyjno – kompensacyjnych ;) Zachęcam Was do rysowania – ale jest to rysowanie niecodzienne, ponieważ musicie kierować się nie tylko Waszym wzrokiem, ale też i słuchem ;)
Zapraszam na „RYSOWANE WIERSZYKI”
Poniżej znajdziecie linki, dzięki którym narysujecie trzy rzeczy: biedronkę, motylka oraz kwiatek.
Może uda Wam się stworzyć plakat z wiosenną łąką? - zachęcam do narysowania, bądź doklejenia trawy, słońca, chmurek i wiele innych rzeczy związanych z łąką.
https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw
https://www.youtube.com/watch?v=q1DFZOEADA4
Poniżej znajdziecie kolejne propozycje, dzięki którym poćwiczycie percepcję wzrokową.
15.05.2020 (piątek)
Witajcie Kochani ;)
Dzisiaj kolejny piątek i kolejna okazja do ćwiczeń w ramach
zajęć korekcyjno – kompensacyjnych ;)
Dziękuję serdecznie za nadesłane zdjęcia – mam nadzięję, że układanki symetryczne sprawiły Wam wiele radości ;)
W tym tygodniu zabieram Was w czarodziejską podróż......
do „Krainy Marzeń” ;) Przeniesiecie się do niej dzięki poniższej grze planszowej. Poniżej znajdziecie również instrukcję do niej. Zwróćcie uwagę, jakie specjalne zadania Was czekają, jeśli staniecie na róźnorodne kolorowe chmurki, a także z jakimi postaciami będziecie musieli się zmierzyć ;)
Życzę Wam udanej zabawy ;) Miłego weekendu ;)
08.05.2020 (piątek)
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w Przedszkolu
Temat: Kształtowanie percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej.
Witam sertdecznie Moich pracowitych przedszkolaków ;) Przed nami, jak co piątek kolejne zajęcia do wykonania, na realizację których macie cały tydzień ;)
W dniu dzisiejszym zachęcam do prostych ćwiczeń ogólnych i różnorodnych, dzięki którym będziecie kształcili percepcję wzrokową oraz orientację przestrzenną, a w tym sprawne poruszanie się na stronach waszego ciała ;)
1. |
Śpiewanie piosenki z interpretacją ruchową. |
Sprawdzenie rozumienia określeń słownych dotyczących stosunków przestrzennych |
Dzieci śpiewają piosenkę i wykonują ruchy zgodne z poleceniami zawartymi w tekście: „Gimnastyka to podstawa Sport dla dzieci – ważna sprawa Ręce w górę , w przód w bok Skłon do przodu, przysiad, skok” |
2. |
Wykonywanie zadań na polecenie. |
Utrwalenie różnicowania prawej i lewej strony. |
Dziecko otrzymuje polecenie: pokaż prawą rękę, weź piłkę do prawej ręki, podnieś lewą nogę, połóż woreczek na prawą stopę, itp. |
Piłki, woreczki lub rzeczy znalezione w domu np. małe pluszaki |
3. |
Rysowanie z zachowaniem kierunku od lewej do prawej. |
Ćwiczenie kierunku zgodnego z kierunkiem pisania. |
Wymyślcie kilka rodzajów prostych szlaczków i pamiętajcie, aby zapisywać zgodnie z zasadą od lewej do prawej. |
|
4. |
Rozróżnianie dźwięków upuszczanych przedmiotów. |
Różnicowanie słuchowe dźwięków. |
Prowadzący demonstruje dzieciom dźwięki wydawane przez upuszczane przedmioty. Potem dzieci odwracają się tyłem i zgadują, co wydało usłyszany dźwięk. |
Klucz, gumka, guzik, klocek, piłka lekarska, zeszyt, widelec, itp. |
5 |
Chwytanie i rzucanie prawą ręką. |
Usprawnienie motoryki prawej ręki. |
Dzieci stoją parami naprzeciw siebie, rzucają na hasło raz prawą , raz lewą ręką, na zmianę. |
Woreczki, piłeczki lub inne małe rzeczy łatwe do chwytania |
6 |
Omijanie przeszkód w marszu. |
Ćwiczenie orientacji przestrzennej i koordynacji wzrokowo- słuchowo – ruchowej. |
Na wytyczonej trasie ustawia się różne przeszkody. Dzieci pokonują drogę, omijając przeszkody po prawej lub lewej stronie na określony sygnał dźwiękowy. |
Piłki, kręgle, woreczki, grzechotka, gwizdek |
7 |
Układanie obrazków po prawej i lewej stronie. |
Kształtowanie orientacji przestrzennej. |
Ostatnie najtrudniejsze i najbardziej kreatywne zadanie ;) Stwórzcie własny obraz z dowolnych rzeczy ułóżcie na środku linię czyli oś symetrii ;) i układajcie po dwóch stronach te same przedmioty . |
Możecie wykorzystać do tego tak piękne i dostępne rośliny łąkowe ;) bądź rzeczy które znajdziecie w szufladach kuchni mamy ;) |
Życzę miłych ćwiczeń, liczę na Waszą kreatywność i jak co tydzień relacje na komunikatorze – grupie WhatsApp ;)
24.04.2020 (piątek)
Temat: Usprawnianie analizatora słuchowego (Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej)
Witajcie Kochani ;) Temat dzisiejszych zajęć groźnie brzmi, ale z pewnością będziecie się świetnie bawić ;)
-
Na początek wysłuchajcie utworu instrumentalnego i jednoczesne starajcie się naśladować grę na fortepianie prawą ręką, lewą ręką i obiema rękami.
Poniżej link do utworu ;)
https://www.youtube.com/watch?v=zet_L9D2ht0
-
Mam nadzięję, że zrelaksowaliście się również oglądając zjawisko zorzy polarnej oraz tropikalnych krajobrazów.
Pora na kolejne zadanie :
„Jaki to instrument?” - Drodzy Rodzice ;) Poniżej zanjdziecie link, proszę abyście go otwarli, znajduje się tam dźwięki instrumentów. Proszę, abyście najpierw puścili utwór, być może dzieciakom uda się samodzielnie odgadnąć co to za instrumenty. Zanim posłuchacie dźwięków kolejny raz, wymieńcie proszę dzieciakom nazwy instrumentów, które się pojawiły, poproście ich aby podzieliły wyrazy na sylaby, a później na litery ;)
GITARA, HARFA, KASTANIETY, MARAKASY, TAMBURYN, KLARNET, JANCZARY, KONTRABAS, SAKSOFON, SKRZYPCE, FLET, BĘBENEK, GITARA ELEKTRYCZNA, WIOLONCZELA, PUZON, MANDOLINA, TRĄBKA, KEYBOARD
https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo
Na koniec wysłuchajcie dwięków – mam nadzieję, że udało Wam się odgadnąć większość z nich ;)
-
Usprawnianie analizy słuchowej, koordynacji słuchowo – wzrokowej – słuchanie wierszyka czytanego przez Rodzica i wykonywanie ruchów rękami zgodnie z jego treścią.
-
Baba placek ugniatała, wyciskała, wałkowała.Najpierw w prawo, potem w lewo,potem jeszcze w przód i w tył , żeby placek dobry był.Cicho, cicho placek rośnie w ciepłym piecu u babuli, a gdy będzie już gotowy każdy brzuszek zadowoli.
-
Ćwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowej
Nawlekanie kolorowych, pociętych słomek plastykowych na drucik lub sznurówkę ;) Na początku według instrukcji słownej Rodzica /np. nawlecz 2 żółte, 3 czerwone 2 zielone. - Komendę wymawiamy powoli dwa razy, następnie zadaniem dziecka jest zapamiętanie i wykonanie zadania ;) Możemy nawlekać guziczki, makarony, koraliki, czy inne nadające się do tego rzeczy, które uda Wam się znaleźć w domach ;) Następnie dzieciaki mogą stworzyć własny wzór, kierując się inwencją twórczą ;)
-
Słuchanie bajki relaksacyjnej ;)
https://www.youtube.com/watch?v=p9h8SChtrjI
Powodzenia ;) - mam wielką nadzieję, że pochwalicie się Waszymi wzorami na naszej grupie na komunikatorze WhatsApp ;)
17.04.2020 (piątek)
Witajcie Pracusie ;) Miło mi oglądać nadesłane zdjęcia na grupę WhatsApp ;)
Nadszedł koniec tygodnia, dlatego też pojawia się kolejny temat ;)
"Zapachowe doznania"
Jest to temat z dziedziny " Elementy integracji sensorycznej"
Właśnie dzięki realizacji tego tematu:
- poćwiczycie umiejętność wykonywania ćwiczeń ruchowych,
- wykształcicie umiejętności rozpoznawania produktu, wyłącznie za pomocą węchu,
- udoskonalicie umiejętność wykonywania pracy plastycznej według poleceń.
Wprowadzenie
Jako wprowadzenie do zajęć proponuję powitalną zabawę.
Witam Cię! A teraz witają się Twoje kciuki (dziecko i Rodzic stykają ze sobą wzajemnie swoje kciuki u prawej i lewej dłoni jednocześnie).
Witają się Wasze palce wskazujące, środkowe, serdeczne i małe paluszki (postępujecie jak wyżej). Teraz witają się stopy, a następnie kolana ;)
Rodzic wydaje polecenia:
Podskocz 3 razy.
Podnieś prawą rękę do góry, zrób obrót w lewo i opuść rękę.
Podnieś lewą rękę do góry i zrób obrót w lewo.
Stań na palcach, stań na piętach, stań na jednej nodze, stań na drugiej nodze.
Biednij w miejscu (około sekund).
Usiądź na podłodze.
Patrzymy i wąchamy - zabawa w odgadywanie zapachów ;)
Do tej zabawy potrzebujecie kilka produktów, ale myślę, że każdy bez problemu znadzie coś w domu ;) Proszę o poszukanie takich produktów jak: cytryna, banan, krem do rąk, kawa mielona bądź w ziarenkach, cynamon - laski bądź mielony z torebki, oraz kredki świecowe- wiórki.
Zapoznajcie dzieci z tymi produktami, pokażcie im rysunki znajdujące się poniżej, poproście aby powtórzyły ich nazwy i powąchały ostrożnie każdy z produktów.
Nałóżcie produkty do małych kubeczków np po jogurcie. Zadaniem dzieci będzie z zasłoniętymi oczkami rozpoznać jaki to składnik.
Życzę udanej zabawy ;)
Opowieść pełna zapachów - zabawa słuchowo - ruchowa
Rodzicu poproś dzieci, żeby usiadły na podłodze i wysłuchały krótkiej historyjki. Kiedy usłyszą w niej nazwy produktów i przedmiotów wąchanych na dzisiejszych zajęciach, mają klasnąć w dłonie, a kiedy usłyszą słowa zapach, zapachem, zapachowe, niech mocno wciągną powietrze nosem.
Praca plastyczna - karta pracy ;)
Wykonajcie zapachowy obrazek, jeżeli nie posiadacie drukarki, możecie własnoręcznie przerysować kartę. Pokolorujcie obrazek, a w miejscu ziarenek kawy i cynamonu, nałużcie klej i posypcie mieloną kawą i cynamonem ;)
Powodzenia i pozdrowienia ;) Czekam na relacje z Waszej pracy na naszej grupie WhatsApp ;)
10.04.2020 (piątek)
Witam serdecznie moje pracowite Mróweczki ;) Nadszedł dzień kolejnych zajęć ;) Pragnę Was pochwalić, ponieważ świetnie poradziliście sobie z ostatnim zadaniem, mam nadzieję, że w tygodniu pełnym pracy udało Wam się znalźć chociaż chwilkę na rozluźnienie i wybrać się na wirtualną wycieczkę do lasu ;) Drzewka wyszły świetnie (komu się nie udało zdążyć proszę o nadesłanie zaległych prac), a dowodem na to są poniższe fotografie ;)
Przed nami kolejny temat "KOLORY"
Podczas tych zajęć:
- wykonacie ćwiczenie na postrzeganie barw,
- poćwiczycie spostrzeganie rozkładu barw tęczy,
- poćwiczycie spostrzeganie zależności przestrzennych,
- wykonacie ćwiczenia motoryki małej przez zabawy z plasteliną,
- wykonacie ćwiczenia ruchów palców podczas przesówania i mieszania barw,
- usprawnicie myślenie matematyczne,
- rozwiniecie swoją wyobraźnię.
1. Wprowadzenie
Zobaczcie wspólnie kilka zdjęć tęczy w internecie, zwróćcie uwagę na kolejność występowania kolorów, czy zawsze jest taka sama. Policzcie ile kolorów ma tęcza. Nazwijcie wszystkie kolory.
2. Mieszamy kolory - zabawa stymulująca percepcję wzrokową i zmysł dotyku
Przygotujcie koszulkę foliową, taką na dokumenty, bądź grubszy woreczek foliowy, w nim umieście 3 plamy farb, w kolorze niebieskim, czerwonym i żółtym. Zaklejcie koszulkę, woreczek taśmą. Zacznijcie paluszkami przesuwać po folii tak, aby kolory zaczęły się ze sobą mieszać. O wiele ciekawiej jest to ćwiczenie wykonywać, gdy koszulki z farbą są przyklejone do okna.
3. Tęcza - zabawa z plasteliną
Na kartkach o formacie zeszytu (A5), wykonajcie małą tęczę za pomocą plasteliny, dobierzcie odpowiednie kolory, zróbcie wałeczki i rozcierajcie łuki.
4. Kolorowe opowiadanie - zabawa rozwijająca wyobrażnię
Połużcie się wygodnie na dywanie, zamknijcie oczka i wyobraźcie sobie przedmioty, o których będzie mowa.
Wyobraź sobie, że jesz plasterek kwaśnej cytryny. Jej skórka jest żólta i pachnąca, widzisz jak żółta cytryna wygląda w środku, trochę przypomina słońce latem. Słońce jest ciepłe, ogrzewa nas. W słońcu wygrzewa się też szary kot, który mruży oczy, jego futro błyszczy w słońcu. Kot zauważył czerwoną piłeczkę, która poturlała się pod stół. jest mała i miękka, jej mocny czerwony kolor widać z daleka. Właśnie podniósł ją chłopczyk w zielonym, wełnianym sweterku. Jego sweter przypomina zieloną, miękką trawę..
Możecie samodzielnie wymyślić kolejne przykłady, oraz zakończyć opowiadanie.
5. Karty pracy
Mam nadzieję, że będziecie się świetnie bawić, szczególnie podczas zajęć z folią i farbami ;) Czekam na kolejne zdjęcia i relacje z zajęć na naszej grupie WhatsApp ;)
Ostatnio, czyli w zeszłym tygodniu prosiłam, abyście wykonali pracę plastyczną "Wiosenny motyl". Zależało mi również żebyście działali samodzielnie ;)
Mieliście porozmawiać o wykonanej pracy, z jakich materiałów korzystaliście, mieliście utrwalić używanie takich pojęć jak: lewe i prawe skrzydło, górne i dolne skrzydło, zajmowaliście się również przeliczaniem paseczków użytych na wylepienie skrzydeł oraz całości pracy.
Nowe zadania będą dodawane w każdy piątek, będziecie mieli cały tydzień na wykonanie zadania ;) Dziękuję za dotychczasową miłą współpracę i przesłane świetne zdjęcia ;)
03.04.2020 (piątek)
Witam serdecznie Moje cudowne Przedszkolaki ;) , dzisiaj piątek, dlatego też tak jak obiecałam, na naszej zakładce będą pojawiały się propozycje do nowych zajęć korekcyjno - kompensacyjnych ;) Dzisiaj zajęcia rozwijające -"Koncentrację uwagi".o temacie "Drzewo" ;)
Wprowadzenie
Jako wprowadzenie do zajęć proszę, aby dzieciaki przyjęły wygodną pozycję leżącą, tak aby nikt nikomu nie przeszkadzał, proszę o zadbanie o ich komfort. Przypominamy dzieciom o spokojnym oddychaniu. Pokazujemy jak oddychać przeponowo (do tego celu Drodzy Rodzice możecie posłużyć się malutkimi książeczkami, żeby dzieciaki zobaczyły, jak się podnoszą podczas oddychania). Rodzicu, poproś o zamknięcie oczu i uważne słuchanie, następnie przeczytaj wolno tekst wizualizacji "Las". Po przeczytaniu pozwól dzieciom poleżeć spokojnie, po czym poproś, aby powoli otworzyły oczy, przeciągnęły się, ugięły nogi w kolanach, przetoczyły się na bok i powoli usiadły.
Tekst wizualizacji "Las"
Zamknij oczy i wyobraź sobie, że jest piękna pogoda, świeci słońce, a ty wybierasz się z rodziną na spacer. Masz ze sobą jedzenie i picie, idziecie na wycieczkę do lasu. Dochodzisz do drzew i widzisz zająca skaczącego po zielonej trawie. Idziesz tam, gdzie on. Widzisz ogromne stare drzewa.To dęby pod którymi leży mnóstwo żołędzi. Zatrzymujesz się pod drzewem, siadasz i zjadasz swoją kanapkę, popijając wodą. Słyszysz głos ptaków. Wstajesz i idziesz dalej ścieżką. Mijasz wielki kamień. Kamień jest zimny. Postanawiasz powoli wracać do domu, oglądasz wysokie drzewa, słyszysz jak w drzewo stuka dzięcioł. Trawa pod stopami jest miękka. Oddychasz głęboko, czujesz radość i spokój. Wracasz do domu uśmiechając się, bo wiesz jak pięknie jest w lesie.
Co wiemy o drzewach?
Porozmawiaj z dzieckiem odrzewach, jakie gatunki znają, omówcie ogólną budowę drzewa- co to jest pień, korona, gałęzie, kora. Zastanówcie się co się dzieje z gałązkami wiosną, a co jesienią i zimą. Czym różnią się drzewa liściaste, od drzew iglastych.
Moje drzewo - rysowanie oburącz!
Rodzice, proszę aby użyć do tego ćwiczenia większego arkuszu papieru, bądź skleić 4 kartki A4. Najlepiej wykonać zadanie przy stole, biurku. Proszę abyście narysowali najpierw Wy schemat drzewa, poniżej podam propozycje. Dziecko prawą i lewą ręką rysuje jednocześnie po obu stronach kartki. Zachęcam, by zmienić kolor kredki, czy mazaka i rysować ponownie po swoim śladzie wielokrotnie. Ważne any zaznaczyć, że zaczynamy rysować od góry na dół.
Zapytaj dziecko, co pamięta z opowiadania o lesie. Zadaj ogólne pytania:
Czy w opowiadaniu wystąpił dąb?
Czy pogoda była ładna?
Jaki był kamień?
Jakie zwierzę widziałes/widziałaś w lesie?
Na zakończenie zajęć proszę, abyście wspólnie wykonali pracę plastyczną pt. "Wiosenne drzewo". Podam wam kilka propozycji, jednak bardzo zależy mi, abyście uruchomili swoją wyobraźnię i użyli różnych rodzajów materiałów, jak np patyczki, gałązki, papier, bibuła. Proszę o zachowanie kolorystyki wiosennego drzewa, być może u was pojawią się delikatne róźowe pączki, a może jasnozielone listeczki. Pamiętajcie o wszystkich częściach drzewa, o których była mowa wyżej. Być może uda się Wam nawet pokazać i odzwierciedlić szorstkość kory?
Życzę miłych zajęć i pracy ;) Pamiętajcie, że na wykonanie zadania macie cały tydzień ;)