Temat nr 9 - Róznorodność biologiczna - str.137, do realizacji 18.05.2020r.
NaCoBeZu:
- co oznacza termin "róznorodność biologiczna"
- poziomy różnorodności biologicznej,
- czynniki kształtujące róznorodność biologiczna.
Proszę przeczytać zagadnienia z podrecznika i sporządzić notatkę. Powodzenia.
Przypominam o wykonaniu sprawdzianu - Ekologia. Wiele osób jeszcze nie wykonało tego zadania.
Brak 22.05.2020r. będzie oznaczał ocenę niedostateczną.
Piszę jeszcze w tracycyjny sposób, ale zaraz spróbuję tę samą lekcję zrobić w Google Classroom.
Pozdrawiam. E. Mann
Temat nr 8 - Ekologia - pdsumowanie - do realizacji 11.05.2020r.
W ramach sprawdzenia Waszej wiedzy i zdobywania ocen, proszę o odpowiedź na 3 pytania:
1. Czym różni się siedlisko od niszy ekologicznej?
2. Jakie cechy ma populacja?
3. Jakie znasz nieantagonistyczne zależności między gatunkami?
Zadanie jest obowiązkowe dla wszystkich uczniów. Odpowiedzi na pytania można udzielić w zeszycie i przesłać zdjęcie, może to być na osobnej kartce, lub jako dokument w wordzie. Każdy pracuje na miarę swoich możliwości. Jeżeli będziecie mieć jakiś problem to proszę do mnie napisać. Termin nadsyłania prac to 15.05.2020r.
Powodzenia, pozdrawiam. E. Mann
Temat nr 7 - Materia i energia w ekosystemie - str. 125, - do realizacji 4.05.2020r.
NaCoBeZu:
- rola organizmów w obiegu materii,
- krążenie materii,
- przepływ energii przez ekosystem.
Proszę przeczytac zadany temat i wykonać ćwiczenia 1 i 3 ze strony 128. Powodzenia, pozdrawiam.
Temat nr 6 - Zależności pokarmowe - str. 121, - do realizacji 27.04.2020r.
NaCoBeZu:
- poziomy pokaemowe występujące w ekosystemach,
- łańcuchy i sieci pokarmowe,
- wpływ zależności pokarmowych na funkcjonowanie ekosystemów.
Proszę przeczytać tekst w podręczniku, zamiast notatki wykonać ćwiczenia 1,2,3 ze strony 124.
Zachęcam chetnych uczniów do zdobywania dodatkowych ocen. Można napisać referat lub sporzadzić prezentację multimedialną na dowolny temat, obejmujący naukę biologii w klasie 8. Prace przesyłać na: emann@zspsierakow.pl
Powodzenia, pozdrawiam.
Temat nr 5 - Czym jest ekosystem? - str. 116 - do realizacji 20.04.2020r.
NaCoBeZu:
- pojęcie ekosystemu,
- składniki ekosystemu,
- rodzaje ekosystemów,
- przemiany ekosystemów.
Proszę o sporządzenie notatki w zeszycie na podstawie wiadomości z podręcznika.
Ważne - w ramach oceniania zdalnego proszę uczniów - Tadeusza, Kacpra R, Kamilę W, Szymona W, Anię K, Dawida H, Nadię G o przygotowanie krótkiej wypowiedzi pisemnej lub prezentacji multimedialnej na temat: "Cechy populacji" - podręcznik str. 87 - 92. Inne źródłą wiedzy mile widziane.
Pracę mogą wykonać też wszyscy chętni uczniowie. Nadsyłamy na emann@zspsierakow.pl
Termin - do końca tego tygodnia. Pozdrawiam, powodzenia!
Temat nr 4 - Nieantagonistyczne zależności między organizmami - dorealizacji .04.2020r. - str.111
NaCoBeZu
- mutualizm (przynosi korzyści obu organizmom: symbioza, protokooperacja) - tabela str.111
- komensalizm
Proszę przeczytać rozdział, w ramach notatki czerwona ramka - To najważniejsze na str. 115.
Życzę wszystkim zdrowia i spokoju z okazji Świąt Wielkanocnych.
Temat nr3 - Pasożytnictwo - str.107 , do realizacji 30.03.2020r
NaCoBeZu:
- rodzaje pasożytów,
- przystosowanie organizmów do pasożytnictwa,
- wpływ pasożytów na inne organizmy.
Proszę uważnie przeczytać i sporządzić notatkę.
Miłego dnia
Witjcie uczniowie klasy VIII
Przepraszam ale nie zapisałam lekcji z zeszłego tygodnia i zniknęła. Proszę się nie martwić nadrobimy to.
W ramach realizacji lekcji proszę o wykonanie następujących czynności:
- proszę przeczytać uważnie temat lekcji z podręcznika,
- sporządzić notatkę w zeszycie.
Realizując zadany temat można skorzystać ze stron internetowyc : epodręczniki.pl lub www.gov.pl/naukazdalna
Temat nr 1 - Konkurencja - str. 93
NaCoBeZu:
- zależności między organizmami - są zebrane w tabelce!
- stosunki antagonistyczne i nieantagonistyczne,
- skutki konkurencji wewnątrzgatunkowej i międzygatunkowej.
Temat nr 2 - Drapieżnictwo i roślinożerność - str 97
NaCoBeZu:
- co to jest drapieżnictwo,
- znaczenie drapieżników,
- roślinożerność i znaczenie roślinożerców.
Zamiast notatki wykonujemy ćwiczenia 1,2,4 - str. 106 w zeszycie. Powodzena.