Temat nr 9 - Róznorodność biologiczna - str.137, do realizacji 18.05.2020r.

NaCoBeZu:

- co oznacza termin "róznorodność biologiczna"

- poziomy różnorodności biologicznej,

- czynniki kształtujące róznorodność biologiczna.

Proszę przeczytać zagadnienia z podrecznika i sporządzić notatkę. Powodzenia.

Przypominam o wykonaniu sprawdzianu - Ekologia. Wiele osób jeszcze nie wykonało tego zadania.

Brak 22.05.2020r. będzie oznaczał ocenę niedostateczną. 

Piszę jeszcze w tracycyjny sposób, ale zaraz spróbuję tę samą lekcję zrobić w Google Classroom.

Pozdrawiam. E. Mann


Temat nr 8 - Ekologia - pdsumowanie  - do realizacji 11.05.2020r.

W ramach sprawdzenia Waszej wiedzy i zdobywania ocen, proszę o odpowiedź na 3 pytania:

1. Czym różni się siedlisko od niszy ekologicznej?

2. Jakie cechy ma populacja?

3. Jakie znasz nieantagonistyczne zależności między gatunkami?

Zadanie jest obowiązkowe dla wszystkich uczniów. Odpowiedzi na pytania można udzielić w zeszycie i przesłać zdjęcie, może to być na osobnej kartce, lub jako dokument w wordzie. Każdy pracuje na miarę swoich możliwości. Jeżeli będziecie mieć jakiś problem to proszę do mnie napisać. Termin nadsyłania prac to 15.05.2020r.

Powodzenia, pozdrawiam. E. Mann


Temat nr 7 - Materia i energia w ekosystemie - str. 125, - do realizacji 4.05.2020r.


NaCoBeZu:

- rola organizmów w obiegu materii,

- krążenie materii,

- przepływ energii przez ekosystem.

Proszę przeczytac zadany temat i wykonać ćwiczenia 1 i 3 ze strony 128. Powodzenia, pozdrawiam.

Temat nr 6 - Zależności pokarmowe - str. 121, - do realizacji 27.04.2020r.

NaCoBeZu:

- poziomy pokaemowe występujące w ekosystemach,

- łańcuchy i sieci pokarmowe,

- wpływ zależności pokarmowych na funkcjonowanie ekosystemów.

Proszę przeczytać tekst w podręczniku, zamiast notatki wykonać ćwiczenia 1,2,3 ze strony 124.

Zachęcam chetnych uczniów do zdobywania dodatkowych ocen. Można napisać referat lub sporzadzić prezentację multimedialną na dowolny temat, obejmujący naukę biologii w klasie 8. Prace przesyłać na: emann@zspsierakow.pl

Powodzenia, pozdrawiam.

 

Temat nr 5 - Czym jest ekosystem? - str. 116 - do realizacji 20.04.2020r.

NaCoBeZu:

- pojęcie ekosystemu,

- składniki ekosystemu,

- rodzaje ekosystemów,

- przemiany ekosystemów.

Proszę o sporządzenie notatki w zeszycie na podstawie wiadomości z podręcznika.

Ważne - w ramach oceniania zdalnego proszę uczniów - Tadeusza, Kacpra R, Kamilę W, Szymona W, Anię K, Dawida H, Nadię G o przygotowanie krótkiej wypowiedzi pisemnej lub prezentacji multimedialnej na temat: "Cechy populacji" - podręcznik str. 87 - 92. Inne źródłą wiedzy mile widziane.

Pracę mogą wykonać też wszyscy chętni uczniowie. Nadsyłamy na emann@zspsierakow.pl

Termin - do końca tego tygodnia. Pozdrawiam, powodzenia!

 


Temat nr 4 - Nieantagonistyczne zależności między organizmami - dorealizacji .04.2020r. - str.111

NaCoBeZu

- mutualizm (przynosi korzyści obu organizmom: symbioza, protokooperacja) - tabela str.111

- komensalizm

Proszę przeczytać rozdział, w ramach notatki czerwona ramka - To najważniejsze na str. 115.

Życzę wszystkim zdrowia i spokoju z okazji Świąt Wielkanocnych.


Temat nr3 - Pasożytnictwo - str.107 , do realizacji 30.03.2020r

NaCoBeZu:

- rodzaje pasożytów,

- przystosowanie organizmów do pasożytnictwa,

- wpływ pasożytów na inne organizmy.

Proszę uważnie przeczytać i sporządzić notatkę.

Miłego dnia

 

Witjcie uczniowie klasy VIII

Przepraszam ale nie zapisałam lekcji z zeszłego tygodnia i zniknęła. Proszę się nie martwić nadrobimy to.

W ramach realizacji lekcji proszę o wykonanie następujących czynności:

- proszę przeczytać uważnie temat lekcji z podręcznika,

- sporządzić notatkę w zeszycie.

Realizując zadany temat można skorzystać ze stron internetowyc : epodręczniki.pl  lub www.gov.pl/naukazdalna

Temat nr 1 - Konkurencja - str. 93

NaCoBeZu:

- zależności między organizmami - są zebrane w tabelce!

- stosunki antagonistyczne i nieantagonistyczne,

- skutki konkurencji wewnątrzgatunkowej i międzygatunkowej.

Temat nr 2  - Drapieżnictwo i roślinożerność - str 97

NaCoBeZu:

- co to jest drapieżnictwo,

- znaczenie drapieżników,

- roślinożerność i znaczenie roślinożerców.

Zamiast notatki wykonujemy ćwiczenia 1,2,4 - str. 106 w zeszycie. Powodzena.