Kontakt - j.krupa2020@gmail.com
Przenosimy zajęcia na classroom
(15.05)
Instrukcja pisania kartkówki
1. Link do kartkówki pojawi się w wiadomości ode mnie na waszej poczcie mailowej (na ten, z którego przesyłacie mi zadania z chemii) o godzinie 9:00 (15.05.2020) w piątek.
2. Link będzie aktywny do godziny 11:00.
3. Każdy z was ma swój link nadany przeze mnie i nie musicie wpisywać imienia.
4. Wejdź w link Kliknij ROZPOCZNIJ.
5. Liczy się tylko pierwsza odpowiedź, nie można jej zmienić, dlatego zaznaczaj przemyślane odpowiedzi.
6. Ocena będzie wpisana na podstawie pierwszej odpowiedzi, nic nie musisz przesyłać.
7. Po rozpoczęciu pisania odmierzany jest czas (10 minut) , więc trzeba się skupić i rozwiązywać.
8. Test składa się z 14 pytań. W niektórych pytaniach jest więcej niż 1 poprawna odpowiedź (nad pytaniem wyświetla się ich liczba, jeżeli nie ma 1 odpowiedź jest poprawna).
9. W przypadku problemów do godziny 11:00 możecie się ze mną kontaktować (j.krupa2020@gmail.com).
10. Nie przewijaj pytań.
11. Kolejność pytań i odpowiedzi jest losowa, każda dla innego ucznia.
Życzę powodzenia.
Po napisaniu kartkówki będzie do zrealizowania temat Kwas etanowy
T:Kwas etanowy - kwas octowy
film przedstawia kwas metanowy i etanowy
obejrzyjcie o kwasie etanowym
https://www.youtube.com/watch?v=vVImUdoN9X0
do zeszytu zapisujemy
kwas etanowy - (kwas octowy) - (str 164-168 podręcznik)
- wzór strukturalny i sumaryczny kwasu etanowego
-reakcję otrzymywania kwasu etanowego w procesie fermentacji octowej
-właściwosci kwasu etanowego
-równwnie reakcji dysocjacji kwasu etanowego
-zastosowanie kwasu etanowego
(o solach kwasu etanowego będzie na następnej lekcji)
(12.05)
T:Kwas metanowy
film przedstawia kwas metanowy i etanowy
obejrzyjcie o kwasie matanowym
https://www.youtube.com/watch?v=vVImUdoN9X0
do zeszytu zapisujecie
kwas metanowy (kwas mrówkowy) - (str 161 - 163 podręcznik)
- wzór strukturalny i sumaryczny kwasu metanowego
-właściwosci kwasu metanowego
-równwnie reakcji dysocjacji kwasu mrówkowego
-zastosowanie kwasu metanowego
(w czwartek wieczorem będzie dostepna instrukcja postępowania na kartkówce- czas przeznaczony na jej pisanie to 10 min).
kartkówka - piątek - godz 9:00
(7.05)
T:Glicerol - alkohol polihydroksylowy
obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=_svREJWMtpA
do zeszytu zapiszcie ( w podręczniku strony150-152)
-wzór strukturalny i sumaryczny
-właściwości glicerolu
-reakcje spalania
-zastosowanie glicerolu
Za tydzień napiszemy kartkówkę on-line z alkoholi.
T: Szereg homologiczny kwasów karboksylowych
obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=lq071uxyAdU
na filmie ujęte są wszystkie informacje potrzebne do notatki (str157 do 160 podręcznik)
do zeszytu zapiszcie
-co to są kwasy karboksylowe
-jak się tworzy nazwy kwasów karboksylowych
-tabelka szereg homologiczy kwasow karboksylowych do kwasu pentanowego (taka jak na filmie)
-wzór ogólny kwasow karboksylowych
- co to są kwasy dikarboksylowe i kwasy trikarboksylowe.
Przesyłacie notatki z zeszytu tych dwóch lekcji w czwartek (7.05)
(28.04)
Metanol i etanol - alkohole monohydroksylowe
Obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=SEOjb5RGKDw
oraz film pokazujący reakcję umożliwiający wykrycie obecności alkoholu etylowego
https://www.youtube.com/watch?v=uQTuBmE8sYY
do zeszytu zapisujemy z filmu lub podręcznika (str od 142 do 149)
Metanol
-wzór strukturalny i sumaryczny
-właściwości metanolu
-reakcje spalania metanolu
-zastosowanie metanolu
Etanol
-wzór strukturalny i sumaryczny
-właściwości etanolu
- reakcje spalania
-reakcję otrzymywania etanolu w wyniku fermantacji alkoholowej
-zastosowanie etanolu
(21.04)
Szereg homologiczny alkoholi
Obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=4XguWd3B_Ro
do zeszytu z filmu zapisujemy
-czym są alkohole
- jak się tworzymy nazwy alkoholi
- przerysowujemy tabelkę - szereg homologiczny alkoholi
- wzór ogólny alkoholi
- podział alkoholi na monohydroksylowe i polihydroksylowe
Przeczytajcie także wiadomości na temat alkoholi z waszego podręcznika (str 138 do 141)
(7.04)
Podsumowanie wiadomości o węglowodorach
Przeczytajcie kilka razy str 134 i 135
Korzystając z podręcznika i zeszytu postarajcie się rozwiązać poniższy test.
Odsyłamy same odpowiedzi, czyli np 1A, 3A1.
Osoby, które prawidłowo i w terminie ( środa8.04 do 9) odeślą odpowiedzi otrzymają oceny. Powodzenia
(31.03)
Porównanie własciwości alkanów, elkenów, alkinów
Przeczytajcie temat w książce str 131 i 132
Proszę abyście opanowali tabelę ze str 132.
(18.03)
Obejrzyjcie filmy
Otrzymywanie acetylenu
https://www.youtube.com/watch?v=4p2EuMHgm30
Proszę do zeszytu zapisać reakcję otrzymywania acetylenu z filmu lub podręcznika str 127
Badanie właściwości acetylenu
https://www.youtube.com/watch?v=hIlFjgg8AG0
Do zeszytu zapisujemy właściwości acetylenu - książka str 129
(19.03) Dalej jesteśmy przy acetylenie
Zapiszcie proszę reakcję przyłączania bromu do etynu - książka str 128
Wypiszcie zastosowania etynu(acetylenu) – książka str 129